Felanmälan/Kontakt

Bredband och TV
Felanmälan till Telia på tel 90 200, eller på deras hemsida på Mina sidor.
Starta om: Om TVn eller bredbandet krånglar, börja alltid med att starta om routern (stora boxen som är ansluten till bredbandsuttaget i väggen) och även TV-boxen (lilla boxen som är ansluten till TVn). Omstarten görs genom att bryta strömmen till boxarna och sedan koppla in den igen.
Omstart bör göras varje månad. Då kan uppdateringar från Telia kan installeras automatiskt.

Problem med el
Om strömmen i lägenheten bryts för att en säkring eller jordfelsbrytaren utlöser: slå av all belysning som är på och dra ut stickkontakterna till alla anslutna apparater och lampor. Slå sedan på de säkringar som utlöstes. Tänd sedan, en efter en, den belysning som varit på och anslut sedan på samma sätt de apparater som varit anslutna och så att du kan hitta det del som utlöser säkringen. 
Om inget av det hjälper för att hitta felet: kontakta Malma El i Malmköping.

Vatten och avlopp
Vid allvarliga läckage eller fel, kontakta Mählqvist Rör AB i Flen. 
Mindre fel: kontakta vicevärden.