Gårdsturné genom Malmö gör vardagen till en fest

25 maj 2020

– När våra vanliga spelningar blev avbokade, av förklarliga skäl, så började vi fundera på det här som ett koncept. Vi tog fram den här riggen som är färdig att rulla ut, och till och med kan gå på generator om det inte finns eluttag. Sedan frågade vi HSB om de var intresserade, och de nappade direkt!

Det är fritt fram för alla HSB Malmös anslutna brf:er att boka Lars och Linda, och HSB Malmö tar notan. Än så länge har ett tjugotal visat intresse.

– Responsen har varit helt sagolik. Det är väldigt mycket glädje, och alla bjuder verkligen till när vi kommer ut, de gör det till en fest, säger Lars Linder.

När Lars och Linda spelar hos HSB brf Lindeborg på gården vid statistvägen sitter Ainhoa och Thor på första parkett, på ett balkongräcke. De diggar musiken, särskilt Pippi Långstrumps visa.

En av de som avnjöt spelningen på Statistvägen från relativt nära håll är Gertrud Mohrin, som filmade några låtar. Hon bor inte på statistvägen, men hörde musiken.

– Jag hörde någon sjunga borta från min gård, och tyckte det lät som min favorit Louise Hoffsten. Så jag var tvungen att komma hit för att lyssna, säger hon, och berömmer Linda Lundqvists sångröst.

Hon tyckte att underhållningen var av högsta klass, och inte bara med tanke på rådande omständigheter.

– Det var riktigt skoj, jag skulle gärna lyssna på dem i vanliga fall också. Jag hoppas att min styrelse bokar det så de kommer till min gård också!

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en ekonomisk förening som ägs av 50 000 medlemmar – enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder medlemskap, hyreslägenheter och nyproducerade bostadsrätter samt förvaltningstjänster. Våra medlemmar har bland annat möjlighet att bospara samt ta del av utbildningar och löpande rådgivning. Vår verksamhet finns i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

medlemskapet
bostadsrätt