HSB Malmö förbereder framtiden – välkomnar digitaliseringschef

02 mars 2021

HSB står inför århundradets förändringsresa, när en drygt hundra år gammal organisation ska ta på sig en modern skrud och förbereda sig för ytterligare hundra år av tryggt och innovativt boende. Med sig på vägen tar HSB Malmö sin nya digitaliseringschef, Kimmy Ränzlöw.

Med över 30 år i IT-branschen och med erfarenhet av allt från industriautomation till AI är Kimmy Ränzlöw van vid att titta framåt, samtidigt som han tacklar problem här och nu.

– Vi måste ha någon med en betydande teknisk kompetens som kan se den stora bilden när vi ändrar arbetsrutiner och -metoder för hela företaget i den här digitaliseringsprocessen. Jag är övertygad om att vi har hittat helt rätt person i Kimmy, säger Jonny Samuelsson, administrativ chef för HSB Malmö.

– HSB befinner sig mitt i en digitaliseringsresa och har gjort så länge, dock till stor del i separata spår inom respektive förening. Utmaningen här och nu ligger i att leda föreningen vidare på det digitaliseringsspår, HSB 4.0, vi valt gemensamt med många andra HSB-föreningar, där jag förhoppningsvis kan bidra med min erfarenhet och komplettera övriga kompetenser inom organisationen, säger Kimmy Ränzlöw.

Digitaliseringsresan som HSB gör både nationellt och regionalt handlar inte bara om att förbereda för en annan framtida marknad eller att samorganisera de insatser man gör kontinuerligt. Det handlar även om att vara beredd på sådana utmaningar som kan uppstå i framtiden.

– Genom att uppgradera vårt utbud, till exempel med mer automatisering, blir vi inte bara mer konkurrenskraftiga i de förvaltningslösningar vi erbjuder medlemmar och kunder i dag, utan vi får också styrkan att kunna utveckla för framtiden, säger Jonny Samuelsson.

– Förväntade vinster ligger i flexiblare och effektivare administration och förvaltning, för att vi ska kunna fokusera och förbättra vår huvudsyssla – att i samverkan med medlemmarna skapa det goda boendet, säger Kimmy Ränzlöw.

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en ekonomisk förening som ägs av 50 000 medlemmar – enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder medlemskap, hyreslägenheter och nyproducerade bostadsrätter samt förvaltningstjänster. Våra medlemmar har bland annat möjlighet att bospara samt ta del av utbildningar och löpande rådgivning. Vår verksamhet finns i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

hyresrätt
bostadsrätt