På hsb.se använder vi cookies för att din upplevelse av webbplatsen - till exempel lokalt innehåll - ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används och genom att klicka på acceptera kan ditt regionala val sparas till nästa besök.         Om cookies

Vår webbplats hsb.se innehåller cookies. Cookies eller kakor är ett litet fotavtryck du lämnar efter dig när du besökt en sajt. Den består av en liten textfil, som lagras i din dator/webbläsare och används normalt för att förbättra användarupplevelsen för dig som besökare, exempelvis genom kortare nedladdningstider och tillgång till vissa funktioner anpassade efter dina tidigare val.

Så säger lagen
Enligt Lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om:

  • att webbplatsen innehåller cookies
  • vad cookies används till


Besökaren ska också samtycka till att cookies används.

Cookies på hsb.se
Cookies på hsb.se används för att webbplatsen ska fungera så bra som möjligt för dig som besökare. Cookies gör så att vi kan anpassa webbplatsen efter dina val.

Det finns två kategorier av cookies, beständig (permanent) cookie och tillfällig (session) cookie.

  • Beständig – Sparas i din webbläsare tills du väljer att ta bort den. Används till exempel för inställningar som du fyllt i på hsb.se, i syfte att förbättra din användarupplevelse.
  • Tillfällig  Lagras tillfälligt i datorns minne under tiden du besöker en webbsida. Försvinner när du stänger din webbläsare.


Både beständiga och tillfälliga cookies används för besöksstatistik och i vårt arbete att förbättra webbplatsen.

Att undvika cookies
Du kan ställa in din webbläsare, så att du kan surfa anonymt och inte lämna några spår efter dig. Inställningarna skiljer sig åt beroende på vilken webbläsare du har. I webbläsaren kan du också radera tidigare lagrade cookies. Se din webbläsares hjälpsidor för mer information.

Om du väljer att inte acceptera cookies, finns det vissa delar av hsb.se som du inte kommer att kunna använda.

Läs gärna mer om cookies på Post- och telestyrelsens webbplats.

Stäng
Dela

Hjälp till självhjälp genom förbättrad telefonservice

23 maj 2019 HSB Södertörns kundcenter tar varje dag emot mellan 100-150 telefonsamtal där de vanligaste frågorna rör boendeparkering, nyckelhantering och bokningar av lokaler. För att ge en bättre kundupplevelse ska nu ska telefonservicen förbättras.

Från och med juni 2019 kommer HSB Södertörn att få ett nytt talsvar som möter de boende när de ringer.

– Vi har lyssnat på våra kunder och har nu gjort en rad ändringar för att ge en förbättrad kund- och medlemsupplevelse, säger Jenny Langone, Verksamhetschef Förvaltning och Kundcenter HSB Södertörn.

Det nya talsvaret är enklare, med färre menyval och har ett nytt informationsmeddelande som bland annat informerar om att de boende själva kan göra felanmälningar på hemsidan hsb.se/sodertorn.

– Genom att lyfta våra digitala tjänster hoppas vi på att kunna hjälpa och inspirera våra boende att gå över mer till självbetjäning. Ofta finns redan informationen eller funktionen som de efterfrågar men nu hoppas jag att genom detta blir det enklare att hitta, avslutar Jenny Langone.


Våra digitala tjänster hittar ni här:

Felanmälan
https://felanmalan.hsb.se/

Kontakt och FAQ 
https://www.hsb.se/sodertorn/om-hsb/kontakta-oss/arenden-for-kundcenter/