Birgitta Edfast blir ny HR-chef på HSB Malmö

09 mars 2020

Idag tillträder Birgitta Edfast som HR-chef på HSB Malmö. Birgitta har jobbat inom HR i snart 30 år och har en bakgrund inom både privat och offentlig verksamhet. Hon kommer närmast från Alfa Laval där hon har varit HR Manager Employee Relations. Innan dess arbetade hon som HR-chef på Folkuniversitetet samt Kristianstadsbyggen AB.

– Jag är glad och stolt att få ombord en så erfaren kollega. Birgittas skickliga ledarskap och stora kunskap kommer att vara ett perfekt tillskott hos oss, säger Michael Carlsson, vd på HSB Malmö.

Birgittas främsta uppgift är att driva och knyta samman personal- och verksamhetsfrågor för att säkerställa rätt kompetens och utveckla organisationens ledar- och medarbetarskap.

– Jag lockas av HSBs värderingsdrivna organisation och ser fram emot att lära känna alla medarbetare närmare, säger Birgitta.

Birgitta ingår i HSB Malmös ledningsgrupp.

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en bostadskooperation som ägs av 50 000 medlemmar – främst enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi bygger, äger och förvaltar fastigheter i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

Våra förvaltningstjänster sträcker sig från ekonomisk administration till tekniska konsulttjänster, för i första hand bostadsrättsföreningar.

Dessutom erbjuder vi våra medlemmar bland annat bosparande, utbildningar och löpande rådgivning. Tillsammans skapar vi det goda boendet.