Mikael Jönsson blir ny fastighetschef hos HSB Skåne

24 augusti 2021

Den 1 september tillträder Mikael Jönsson rollen som fastighetschef på HSB Skåne. Med lång erfarenhet av fastighetsbranschen blir Mikael ett viktigt tillskott till den satsning som HSB Skåne genomför av det egna hyresrättsbeståndet.

Mikael kommer från en kombinerad tjänst som vd på Landskrona och vice vd på HSB Malmö och har arbetat inom HSB under tio år. Dessförinnan har Mikael erfarenhet av såväl utveckling av Samhall som av att driva hotell- och konferensanläggningar.

- Inom HSB har vi möjlighet och resurser att göra skillnad på riktigt, vilket lockar mig vidare inom organisationen och att nu få vara med och utveckla hyresrätterna inom HSB Skåne, säger Mikael.

Människor och möjligheten till påverkan är viktigt för Mikael som också ser värdet i att alltid ha en öppen dörr och att ha roligt på arbetsplatsen.

- Jag drivs av utmaningar och anser att det mesta är möjligt att genomföra, det gäller bara att våga, fortsätter Mikael.

Inför det nya uppdraget på HSB Skåne ser Mikael fram emot att sätta sig in i bostadspolitiken inom HSB Skånes verksamhetsområde och att fortsätta sin karriär inom en organisation som lever sina värderingar.

- Vi är glada över att kunna hälsa Mikael välkommen till oss på HSB Skåne. Hans långa erfarenhet och kompetens inom branschen kommer att bli till stor nytta i den satsning inom egna fastigheter som vi nu gör med såväl förvärv av fler hyresrätter som uppstarten av en coliving-fastighet, säger Ann Irebo, vd på HSB Skåne.

hsb skåne