HSB Östra säljstartar 51 lägenheter i Inre hamnen i Norrköping

26 april 2022

Söndagen den 1 maj säljstartar HSB Östra det första bostadsrättsprojektet i Norrköpings nya stadsdel Inre hamnen!

HSB brf Inre hamnen består av 51 vattennära bostäder i hjärtat av den nya hamnmiljön. Det blir en bred spridning på lägenhetsstorlekarna där valet finns att välja bland välplanerade tvåor, rymliga treor, stora fyrarummare och flerplansradhus med upp till 6,5 rum och kök.

– Det känns otroligt roligt att kunna erbjuda våra medlemmar bostäder i ett så här attraktivt och fint läge. Dessutom i en efterlängtad stadsdel som Norrköping väntat länge på, säger Anton Hellström, vd på HSB Östra.

Inre hamnen är en ny stadsdel som utvecklas i Norrköping och på sikt kommer rymma omkring 3 000 nya bostäder. Området är beläget direkt vid Motala ström, nära city, resecentrum och promenaderna. Här vidgas bostads- och upplevelseutbudet i Norrköping, genom en ny innerstadsnära småbåtshamn, vackra stadskajer och kanaler samt nya parker och torg.

– Många kommer att lockas av att bo i Inre hamnen, men det som känns extra kul är att vi skapar ett jättefint område med öppna gemensamma ytor som blir ett mervärde för hela staden och dess besökare. Jag tror att jag talar för samtliga byggherrar när jag säger att vi är otroligt taggade att sätta i gång. Tomten vi bygger på ligger i hjärtat av Inre hamnen där husen får ett vindskyddat läge med utsikt över såväl Strömmen som de nybyggda kanalerna och parken med badplats, säger Per Nordin, bygg- och Fastighetschef på HSB Östra.

Alla lägenheter får balkong, terrass eller uteplats i soligt söderläge. Det som också sticker ut i HSB brf Inre hamnen är den upphöjda innergården som bildar en privat oas med trädgårdskänsla för de boende. Under husen finns dessutom ett underjordiskt garage med direkt access från hiss och trapphus, det enda i sitt slag inom områdets första etapp.

– Intresset för HSB brf Inre hamnen har varit enormt! Men det är inte så konstigt när du ser den fantastiska hamnmiljön i kombination med närheten till både city och resecentrum. Vi har tagit fram en produkt som vi tror kommer kunna locka många, oavsett skede i livet, säger Christofer Karlström, försäljningsansvarig på HSB Projektpartner.

I Inre hamnen bygger HSB en trygg HSB-förening med flera uppskattade kvaliteter och gemensamma funktioner. Alla som flyttar hit har tillgång till föreningslokalen på översta våningen med bastu, relax och stor balkong med utsikt över Strömmen. Lokalen går också att boka för övernattande gäster.

Om HSB brf Inre hamnen
Upplåtelseform: Bostadsrätt