Intern rekrytering när Maria Hiersemann blir ny chef för ekonomiska tjänster

01 juni 2022

Idag tillträder Maria Hiersemann som chef för ekonomiska tjänster på HSB Malmö. Det är en intern rekrytering och hon har sedan februari i fjol arbetat som koncerncontroller. Maria är utbildad civilekonom och har en bakgrund som CFO på fastighetsrådgivningsbolaget Croisette Real Estate Partner.

–  Vi är mitt inne i en omfattande digitaliseringsresa vilket utmanar oss att tänka i nya banor. Maria har en lång erfarenhet inom fastighetsekonomi och en god förståelse för vår organisation och bransch. Dessutom är hon entusiastisk, strategisk och nyfiken. Det är utmärkta egenskaper hos någon som ska driva förändringsarbete samt utveckla arbetsprocesser och kunderbjudande, säger Sandra af Forselles, förvaltningschef på HSB Malmö.

Avdelningen för ekonomiska tjänster har i uppdrag att ta ett helhetsgrepp om bostadsrättsföreningarnas ekonomi, allt från löpande bokföring till långsiktig planering och rådgivning.

– Det känns fantastiskt roligt att ha fått den här möjligheten. Tillsammans med ekonomerna och resten av kollegorna på HSB ser jag fram emot att utveckla tjänsteutbudet till våra kunder, säger Maria Hiersemann.

Maria Schmidt, som sedan januari har varit tillförordnad chef, kommer i höst att gå in i en ny roll som verksamhetsutvecklare inom förvaltningen.

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en ekonomisk förening som ägs av 50 000 medlemmar – enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder medlemskap, hyreslägenheter och nyproducerade bostadsrätter samt förvaltningstjänster. Våra medlemmar har bland annat möjlighet att bospara samt ta del av utbildningar och löpande rådgivning. Vår verksamhet finns i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

bostadsrätt
förvaltning