Nytt passagesystem installerat

05 februari 2018 I Brf Skutans bostadsrättsförening där just du bor kommer FlexyKeys porttelefonsystem att installeras vid varje entré. Portarna kommer från och med installationens slutförande att vara låsta dygnet runt.

 Man kan gå in genom porten på flera sätt:

>Med fyrsiffrig kod som avlsutas med # (fyrkant)  

>Med samma tagg som du använder i tvättstugan

>Med telefon genom att ringa upp porten för att öppna

>Med vanlig nyckel

__________________________________________________________________________________


Att lägga till telefonnummer


För att ändra eller lägga till telefonnummer öppnar ni en webbläsare i datorn eller surfplattan, gå till adressen : www.flexykey.se/boka och logga in med användarnamnet och lösenordet som ni
fick när systemet kom till tvättstugorna.


Behöver du hjälp, ring då till supporten på FlexyKey 0770-220 219


Där uppger du: att du bor i Brf Skutan, lägenhetsnummer och namn.


Det går att ringa från vilken telefon som helst för att öppna dörren.
Det viktiga är att nummerpresentation finns och är aktiverad på den telefon du ringer ifrån.


Du kan enkelt testa om nummerpresentationen är aktiverad på din telefon genom att ringa till en annan telefon för att se om numret syns i displayen.


Endast behöriga telefonnummer kan öppna dörren, dvs alla som har sina telefonnummer registrerade.



Vid uppringning kommer dörren att öppnas i cirka 20 sekunder och låses sedan automatiskt.
Normalt kommer du att höra en upptaget-ton eller att samtalet avslutas.



Om däremot många signaler går fram betyder det att behörighet saknas, det kan även bero på att det nummer man ringer med är hemligt/skyddat.

__________________________________________________________________________________

Hur gör besökaren


Ni kan enkelt från lägenheten öppna åt besökare genom att ringa det nummer som gäller för just din port. ( det är klokt att lägga in det i telefonen )


Man kan inte prata med besökaren via Flexy Key.


Besökaren kontaktar er via telefon för att annonsera sin ankomst, ni får då lägga på och ” ringa upp dörren” så att den öppnas.


Om ni har en smart-telefon kan Flexy Key appen användas även under pågående samtal och släppa in besöket.


Men givetvis fungerar portkoden,  nyckel och tagg också.


Om porttelefonen inte fungerar p.g.a  av mekaniska eller andra fel förande dörr eller lås kan ni kontakta Felanmälan 026-65 70 00


I annat fall kan ni kontakta FlexAccess support på telefon 0770 220 219