Carina Swerlander ny HR-chef på HSB Stockholm

25 februari 2021

Carina Swerlander är ny HR-chef på HSB Stockholm. Hon har 25 års erfarenhet från strategiskt och operativt arbete inom HR från olika branscher, närmast som HR-chef på Aleris. I sin nya roll tar hon plats i HSB Stockholms ledningsgrupp. Carina tillträder sin tjänst den 1 mars.

Som HR-chef kommer Carina Swerlander ha en nyckelroll i HSB Stockholms pågående förändringsarbete mot ökad digitalisering, ett utvecklat tjänsteerbjudande och effektivare arbetssätt.

– Jag är väldigt glad över att välkomna Carina. Hennes långa erfarenhet av att driva förändring kommer väl till pass. Vi är mitt uppe i en stor omställning för att säkra vår framtida konkurrenskraft och engagemanget från våra medarbetare är en förutsättning för att lyckas. Att Carina dessutom ser kraften i att vara en organisation med starka värderingar gör henne självklar i sin roll hos oss, säger Anders Svensson, vd HSB Stockholm.

– Jag är jättestolt över att bli en del av HSB Stockholm som är en så tongivande aktör på bostadsmarknaden i Stockholmsregionen. Jag tilltalas av framåtandan, där jag som HR-chef kan bidra genom att fokusera på vår absolut viktigaste tillgång; medarbetarna. Genom att arbeta affärsnära ska vårt HR-team vara en supportfunktion i världsklass, säger Carina Swerlander, HR-chef HSB Stockholm.

Carina har tidigare arbetat som HR-chef och HR-konsult på bland annat Manpower, AcadeMedia, SPP, Hemnet och SISAB.

OM HSB STOCKHOLM
I snart 100 år har vi byggt nya hem att trivas i – anpassade till livets olika skeden. Sedan starten 1923 har vi vuxit till drygt 151 000 medlemmar, 58 000 bosparare och närmare 470 bostadsrättsföreningar. HSB Stockholm bygger, förvaltar och arbetar aktivt för att skapa ett gott boende åt våra medlemmar. Vi finns i 16 kommuner i Stockholms län: Danderyd, Ekerö, Haninge, Lidingö, Nacka, Norrtälje, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Tyresö, Täby, Upplands Bro, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker.

personer
Företagsnyheter