NU STARTAR VI FÖRSÄLJNINGEN AV HSB BRF SÅNGLÄRKAN PÅ RANAGÅRD I HALMSTAD

03 juni 2021

I Halmstads nya stadsdel Ranagård bygger HSB Göta HSB brf Sånglärkan. Nu startar försäljningen av 31 lägenheter och 9 stadsradhus. - Intresset för projektet har varit stort. Det är många som vill bo naturnära men med stadens alla bekvämligheter, säger Sara Johansson, mäklare på Svensk Fastighetsförmedling i Halmstad.

Ranagård ska bli ett område med varierad bebyggelse och population. Utöver bostäder kommer här också finnas förskola, skola och äldreboende i området. Ranagård ska bli en stadsdel med stor variationsrikedom och möjlighet till en hållbar livsstil.

HSB brf Sånglärkan bjuder på ett bekvämt, nära och modernt boende. I flerfamiljshusen finns två- och trerummare i varierande storlekar och stadsradhusen innehåller fem rum och kök.
– Arkitekten har i sin utformning av bostäderna fokuserat på en öppen och ljus planlösning med god möblerbarhet och funktionalitet. Samtliga lägenheter och radhus har minst en balkong eller uteplats. Här finns en god balans mellan dagsljus och solvärme, berättar Henrik Melin, projektledare på HSB Göta.

Det är sammanlagt sex huskroppar som tillsammans bildar HSB brf Sånglärkan. Fasaderna är av rött tegel i olika förband och skiftande nyanser, tidlöst och enkelt med en känsla av varaktigt och handgjort. Taken har försetts med solceller för egen elproduktion. - På HSB Göta tänker vi alltid långsiktigt och hållbart vid uppförandet av nya bostadshus. Vi bygger energisnålt och väljer material med omsorg om både människa och miljö, säger Henrik Melin.

Kvarteret får en naturlig och bilfri innergård med grönytor, lek- och sittplatser. Här finns parkering för alla med förberedd laddinfrastruktur. Här finns också cykelparkering, miljöhus för sopsortering, styrelserum och övernattningsrum med tillgång till toalett och dusch. Det finns en rymlig, gemensam tvättstuga även om varje bostad har utrustats med egen tvättmaskin och torktumlare. Allt enligt HSBs höga grundstandard!

Vid frågor kontakta:

Henrik Melin, projektledare, HSB Göta