Passersystemet - Del 1

01 mars 2016 Det kan utåt ha sett ut som om projektet står still, men det kan vi berätta att det inte gör!
Mycket av det som händer nu är förberedande arbete och sker “behind the curtains".
 
Under förra veckan (v 8) var det elektriker på området för att se vilka åtgärder de behöver göra i portarna. I vissa hus behöver elcentralen utökas, i andra går det bra att “bara” dra fram kablage etc.
 
Den här installationen är också av det större slaget. Agaten har framfört krav på LH-Alarm för att få det  på det sätt vi önskar. Båda parter; styrelsen och leverantören, vill att det ska bli så bra det kan bli för våra boende. 
 
På grund av arbetets storlek och komplexitet så finns det mycket att reda ut. Exempel på det är:
  • Var ska läsarna sitta?
  • Var ska de sitta för att bäst passa någon som kommer med permobil?
  • Hur många gånger kommer vi behöva ha informationsmöten för att täcka alla hus?(alla får inte plats i 72:an under ett tillfälle)
…och många många fler frågor.
 
Den 8/3 hålls därför det första projektmötet mellan leverantör och styrelse där styrelsen kommer att träffa projektledare och bena ut de frågor som finns.
 
Det kommer säkerligen att bli flera projektmöten men redan efter det första mötet hoppas alla parter att vi kommer kunna komma igång.
 
Har du frågor kring passersystemet så vill vi jättegärna höra dem.
På det sätt kan vi ta till oss de frågor som boende har med till projektplaneringsmötet och i andra fall, bemöta kritik eller frågor.

Till nyhetslistan