Föreningen har avtal med HSB Stockholm om administrativ och teknisk förvaltning av fastigheten. För dig som medlem innebär det bland annat att HSB Stockholm Medlemsservice hanterar avgifter, köer och avtal för p-platser, lokaler och förråd, administration vid överlåtelse av lägenhet, felanmälningar, störningar m.m. HSB:s Mina sidor ger dig som medlem möjlighet att sköta många ärenden själv och se information om din bostad. Föreningsinformation anslås på HSB:s web och genom anslag i portarna. Funktionerna är under utveckling.
Som medlem i HSB Stockholm har du också möjlighet att utnyttja olika rabatter och tjänster som HSB erbjuder medlemmar.
Logga in på Mitt HSB : www.hsb.se/stockholm
Måndag-onsdag: 08.00-16.30
Torsdag: 08.00-18.00
Fredag: 08.00-16.30
Felanmälan kan gälla ärenden i lägenheten eller allmänna utrymmen som t ex tvättstuga, källare, trapphus, entré, lås/kodlås, gården (lekplats, vägbom, sopskåp), vatten, avlopp, el, belysning, ventilation etc.)
Akuta fel, som kräver omedelbara insatser utanför kontorstid t.ex. en kraftig vattenläcka, anmäls genom jouravtal till HSB på telefon 08-695 00 00.
Om ett besvärligt men mindre allvarligt fel upptäcks under en helg eller på kvällen, ring inte jouren om felet sannolikt kan avhjälpas nästa dag eller efterföljande vardag. Gör istället en vanlig felanmälan.