Streamingtjänst

Från 1 november 2020 kan du titta på ditt tv-innehåll var du vill, när du vill, på såväl dator, surfplatta och mobil, överallt i Sverige och EU. 

Vad kan jag streama?
Du kan streama de kanaler som ingår i ditt tv-paket. Vissa kanaler kan saknas och det beror på att vi inte har rätt att inkludera dem i Telenor Stream.  I veckoarkivet kan du streama många av de program som har sänts tidigare under veckan. Du kan även hyra film via tjänsten Hyrfilm. Detta gör du via din dator och sedan kan du streama filmen på alla dina enheter. 

Hur snabb internetuppkoppling behöver  jag för att använda tjänsten?
Du behöver ha en uppkoppling på minst 6 Mbit/s.  På bredbandskollen.se kan du enkelt se hur snabb  din uppkoppling är. För att använda Stream via din Apple TV rekommenderar  vi en uppkoppling på minst 10 Mbit/s. 

Kan jag använda Stream via min Apple TV?
Ja, du kan använda Stream via din Apple TV men du  behöver ha Apple TV 4:e generationen Kan jag använda tjänsten utanför hemmet  eller utanför Sverige?

Du kan använda Stream i Sverige och EU. Det innebär att du kan titta på dina favoritprogram på såväl datorn, surfplattan och mobilen, oavsett om du är hemma,  på bussen, i fritidshuset eller när du är ute och reser.
Kan jag titta offline?
Nej, den möjligheten finns inte. För att streama innehållet behöver du ha tillgång till internet.
För mer information- gå in på dokumnetet nedan.

Registrering av stream   

För att kunna streama dina kanaler måste du registrera detta via telenors hemsida hos Telenor. För registrering krävs:

  • Namn + personnummer (organisationsnummer fungerar inte)
  • Gatuadress
  • Kúndnummer. Ditt kundnummer hittar du genom att gå in på mitttelenor. Om det ej finns där ringer du telenor kundtjänst och ber om det.

 

 

Kontakta Telenors kundtjänst per telefon 020 222 222 eller går in på https://www.telenor.se/mitt-telenor/. Om du inte har något konto kan du skapa ett här. Om du redan har ett konto men inte varit inloggad på mycket länge kan du få problem. Kontakta då kundtjänsten. Efter att ha loggat in kan du se vilka tjänster/utbud som du abonnerar på.

Stream- så funkar det.

Har du frågor ring Telenorkundtjänst på 020 - 222 222 eller mejla service.fastbredbandochtv.privat@telenor.se

 

Stream-så funkar det.