Dags att skicka in motioner!

02 januari 2023 Har du förslag för att förbättra boendet och föreningen? Då är det dags att börja skicka in motioner till föreningsstämman!
Bläckpenna på papper med handskriven text

Stämman är föreningens högsta beslutande organ. I stämman bestämmer medlemmarna tillsammans vad föreningen ska göra det kommande året. En motion är ett förslag som stämman ska ta beslut om.

Skicka in dina motioner till styrelsen innan slutet av februari för att vara säker på att de kommer med handlingarna. Absolut senaste datum att skicka in motioner är den sista mars.

Mer om hur du skriver och skickar in en motion kan du läsa under Mitt boende → Att bo i föreningen → Engagera dig i föreningen → Skriv en motion

Do you have ideas to improve the accommodation and the association?
Now is the time to submit motions to the general meeting!

The general meeting is the association’s highest decision-making body. In the meeting the association members together decide the direction of the association for the coming year. A motion is a proposal which the meeting will decide on.

Submit your motions to the board before the end of February to be sure they get printed with the documents for the meeting. The final cut-off time for submissions is the last of March.

For more information (in Swedish) on how to write and submit a motion, see Mitt boende → Att bo i föreningen → Engagera dig i föreningen → Skriv en motion.