Ny fastighetsskötare från 1 januari 2020

20 december 2019 Under året har föreningens fastighetsgrupp tillsammans med styrelsen gjort en upphandling av fastighetsskötsel och teknisk förvaltning. Det senare är en tjänst vi tidigare inte köpt in. Inledningsvis fanns en bruttolista på 20 företag. När upphandlingen var klar i början på december tecknade vi avtal med FSS Fastighetsservice som var det företag som bäst levde upp till våra krav. Det innebär att FSS Fastighetsservice från och med den 1 januari 2020 tar över skötsel och förvaltning av våra fastigheter och att det är till dem som du ska göra felanmälan. Läs mer om FSS Fastighetsservice på www.fss.se

Felanmälan på tre sätt

Du kan göra en felanmälan på tre sätt: telefon, e-post och webb. Oavsett hur du gör ska du uppge ditt tvåsiffriga lägenhetsnummer (det finns även ett fyrsiffrigt nummer som Posten och Skatteverket använder). 

Telefon

Vardagar mellan klockan 08.00 – 16.00: 08-657 90 90
Övriga tider: 08-18 70 00

E-post

felanmalan@fss.se

På webben

www.fss.se

Felanmälan garaget

Det är Finnboda Hamn Samfällighet, FHS, som ansvarar för garaget. Samfälligheten anlitar Nacka Drift och Skötsel och därför görs felanmälan som gäller garaget även fortsättningsvis till dem. Kontaktuppgifter finns på www.nackadrift.se

Anlita FSS privat

FSS Fastighetsservice kan även hjälpa till med mindre (som att sätta upp tavlor) och större arbeten i din lägenhet. Timkostnaden är då 550 kronor i timmen inklusive moms. De fakturerar även halvtimmar.

Teknisk förvaltning

Vi har tidigare inte köpt in tjänsten teknisk förvaltning. Den har föreningens fastighetsgrupp, under ledning av Stig Lundström i 39A och Ulf Levander i 14A, skött sedan 2012. En teknisk förvaltare arbetar med fastighetens utveckling på lång sikt till skillnad från fastighetsskötaren som tar hand om den dagliga driften. Det är inte en långsiktig lösning att förvaltningen bygger på enskilda personers kunskap och engagemang. Därför har vi nu upphandlat tjänsten.