Du som loggar in med BankID på fil eller via dosa behöver först välja Mobilt BankID och därefter välja BankID innan du matar in ditt personnummer för att komma in. Vi jobbar på att rätta till detta och beklagar strulet som uppstått.

Felanmälan

Anmäl fel till HSB Kund- och medlemsservice

Är något fel, trasigt eller ej fungerande i föreningen måste detta felanmälas för att kunna åtgärdas av föreningens fastighetsskötare eller tekniska förvaltare. Det kan bland annat röra gemensamma utrymmen som trappuppgångar, tvättstugor eller bokning av gemensamma lokaler, kvittering av nyckelbrickor men även mer omfattande fel i fastigheten eller din lägenhet.  

Felanmälan görs på följande länk: Felanmälan HSB alternativt genom att ringa till HSB kund- och medlemsservice på telefonnummer 010-442 11 00. Öppettider mån-ons & fre 8.00-16.30 och tors 8.0018.00.

Vid akuta fel under kväll eller helg

Vid akuta fel efter HSB servicecenters öppettider samt under helger, kontaktas jourmontör på telefon: 08-657 77 20 

Notera att varje utryckning av jourmontör kostar föreningen en avsevärd summa. Du som medlem kan komma att vidarefaktureras om ärendet inte är akut eller om kostnaden avser reparation som du som medlem själv ansvarar för.

Skadedjur

Om skadedjur uppmärksammas ska detta anmälas till Anticimex genom att kontakta 08-19 00 30. Uppge att föreningens fastigheter är försäkrade genom Folksam och föreningens organisationsnummer är    702001-0653. Skadedjursärenden ska även felanmälas till fastighetsskötaren, se kontaktuppgifter ovan.