Nyckelbrickor, bokstäver till brevinkast och bokningssystem

Här har vi samlat all praktisk information om nyckelbrickor, bokstäver till brevinkast och vårt bokningssystem.

Nyckelbrickor

Till varje lägenhet medföljer minst två nyckelbrickor. När du flyttar överlämnar du dina låsbrickor till den nya ägaren. Den nya ägaren ska sedan registrera brickorna för fastighetsskötaren inom en månad från inflytt. Om man inte besöker fastighetsskötaren inom en månad från inflyttning kommer brickorna att avaktiveras.

Tillgång till gemensamma lokaler

Nyckelbrickorna ger dig tillgång till portarna i det hus som du bor i samt vind, källare, tvättstuga, cykel- och barnvagnsrum. Om du har bokat gästlägenhet eller hobbyrum går även nyckelbrickorna dit.

Extra och borttappade brickor

Om en nyckelbricka tappas bort ska den spärras i systemet för att minska risken för inbrott i föreningens lokaler. Anmäl därför alltid förlust av bricka till fastighetsskötaren!

Extra nyckelbrickor köper du av fastighetsskötaren till en kostnad av 150 kr. Legitimation krävs vid uttag.

Bokstäver till brevinkast

Hos fastighetsskötaren hämtar du ut bokstäver till din namnskylt på lägenhetsdörrens brevinkast. I samband med det lämnar du tillbaka tidigare ägares bokstäver.

Elektroniskt bokningssystem

Genom vårt elektroniska bokningssystem bokar du tid i våra tvättstugor, lokal Hörnet och hobbyrum samt våra gemensamhetsutrymmen. Bokning sker på de elektroniska bokningstavlorna utanför tvättstugorna där du loggar på med din nyckelbricka.  

Du kan även nå bokningssystemet på följande länk: http://kalkonen.punctumlas.se

  • Användarnamnet är ditt lägenhetsnummer och ska bestå av en kombination av siffror och bindestreck om totalt 13 tecken, exempelvis 99-4015X-XXX
  • Lösenordet första gången du loggar in är desamma som ditt användarnamn

Lägenhetsnumret hittar du på din hyresavi från HSB.

Kontaktuppgifter fastighetsskötaren

Klicka HÄR för att komma till kontaktuppgifterna till fastighetsskötaren.