Det som kan vara lite otydligt är att vi har dubbla leverantörer på laddstolparna - Zpark står för själva laddtjänsten, men Miljöbelysning är de som står för infrastrukturen och faktureringen. Såhär går du tillväga: Kontakta fastighetsskötarna för att få numret på din parkeringsplats (den motsvarar inte numret på stolpen). Efter det så kontaktar du Miljöbelysning på 08-120 039 80, uppger numret och får en individuell aktiveringskod. Med hjälp av den koden så aktiverar man laddningen på ”sin” plats via Zpark appen. Du faktureras sedan månatligen av Miljöbelysning.
Föreningen har också valt att installera kombiboxen "Zpark Duo" för elbilsladdning och motorvärmning av Miljöbelysning. För att få tillgång till laddboxen behöver du registrera dig som användare för tjänsten. Tjänsten kostar 85:- per månad och användare faktureras tillsamans med elkostnaden månadsvis till den mailadress som du har registrerat. Fakturorna hanteras av Miljöbelysnings systerbolag Climogreen Technologies AB. För att komma igång skickar du ett mail till kundservice@miljobelysning.nu innehållande:
Du kan också maila kundservice@miljobelysning.nu eller ringa 08-120 039 80 om du behöver hjälp/support.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Ladda ner en app som heter ”MER Connect”. I appen skapar du ett konto och efter det kan du beställa en laddbricka som skickas hem till bokföringsadressen. När du har fått laddbrickan, så behöver du kontakta MER och lämna ett id-nummer på laddaren. Id-numret står vid uttaget på laddaren och börjar med SEMER följt av ett antal siffror. Betalning för laddningen sker via direktbetalning, så du behöver registrera ett kontokort, där pengarna för laddningen dras.
Bild av den gemensamma laddaren finns nedanför!