Nya rutiner i BRF Vandraren

08 april 2019

Ekonomisk förvaltning

Föreningens ekonomiska förvaltare Rådrum, som idag sköter redovisning och hyresavisering kommer fortsättningsvis också att sköta lägenhetsförteckningen. Det innebär att när ni behöver utdrag ur lägenhetsförteckningen till er bank, eller banken vill registrera er pantförskrivning, är det Rådrum man vänder sig till. 

Rådrum kommer också att ansvara för godkännande av överlåtelser / försäljningar, och alla kontakter med mäklare som exempelvis mäklarbilder. 

Kontakt Rådrum

Postadress: Rådrum AB, Box 3, 131 06 Nacka

Telefonnummer: 08-34 30 13 (09.00-12.00 vardagar) 

Felanmälningar och bokning av övernattningslägenheten

Felanmälningar kommer att göras direkt till AB energibevakning som idag förvaltar föreningens fastigheter. Felanmälan till den gäller föreningens allmäna utrymmen, t.ex. trasiga lampor, lås, portar, tvättmaskiner m.m.

Behöver ni hjälp i lägenheten kan ni få det men får då betala själva. 

Energibevakning kommer också att sköta bokningen av övernattningslägenheten på samma mailadress som tidigare, brfvandrarenbokalagenhet@gmail.com eller direkt här på hemsidan.

Då det inte längre kommer att finnas någon vicevärdsexpedition att hämta och lämna nycklarna på, kommer nycklarna att lämnas i er brevlåda innan ni ska hyra lägenheten. Oftast fredagen före hyrestiden, men annan dag kan även förekomma. Eftersom att ingen kvitterar nyckeln, kommer lägenheten bara att kunna bokas av medlem som också står namngiven på dörren. Nyckeln lämnas sedan i en brevlåda som kommer att sättas upp i källaren utanför gästlägenheten.

Kontakt Energibevakningen

Telefonnummer: 08-64 76 610 (Vardagar 07.00-16.00)

Felanmälan kan även mailas till: helpme@energibevakning.com

 

På styrelsens vägnar,

Richard Kahn