Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Resultat årets NKI: allt nöjdare kunder och medlemmar!

10 november 2014 I månadsskiftet september/oktober genomfördes HSB Stockholms årliga medlems- och kundundersökning. Totalbetyget blev 4,1 på en 5-gradig skala, vilket gör att resultatet ligger kvar på samma höga nivå som förra året. 90 procent av de som svarat ger HSB Stockholm betyget godkänt eller högre i sin bedömning av helhetsintrycket och 62 procent ger omdömet mycket bra eller bra, vilket är en ökning med 12 procentenheter jämfört med föregående år.

Årets undersökning visar att Servicecenter uppskattas alltmer. 74 procent ger omdömet godkänt eller högre, vilket är en ökning med hela 16 procentenheter från föregående år. Resultatet är ett viktigt kvitto på att det senaste årets satsningar på Servicecenter kommit våra medlemmar och kunder till gagn. Betyget för kundansvariga forsätter även uppåt. 79 procent ger omdömet godkänt eller högre och 45 procent är mycket nöjda med funktionen. HSB Portalen som lanserades för drygt ett år sedan får också ett bra betyg, 82 procent ger omdömet godkänt eller bättre.

Fastighetsskötseln har haft den största förbättringen 

Årets resultat för HSB Stockholms fastighetsskötsel landar på betyget 4,1. En avsevärd förbättring har skett sedan 2009 då betyget låg på 3,6. De specifika delar som visar på störst förbättring sedan 2013 är felanmälan samt fastighetsskötarnas tillgänglighet och kompetens. Fastighetsskötarnas servicekänsla får ett så högt betyg som 4,3.

Hög och jämn nivå på alla tjänsteområden 

Förutom att resultatet ligger kvar på en hög totalnivå så är betyget på de olika tjänsteområdena jämnare än någonsin. HSB-ledamoten ligger kvar i topp bland alla tjänster med betyget 4,5.

Resultat NKI 2015

Betyg på 5-gradig skala
Fastighetsskötsel 4,1 (3,9)
Mark och trädgård 4,0 (4,1)
Förvaltare 4,1 (4,1)
Ekonomi 4,2 (4,3)
HSB-medlemskap 4,1 (4,1)
HSB-ledamoten 4,5 (4,5)
Servicecenter 3,8 (--)
Styrelseservice 4,1 (--)