Årets undersökning visar att Servicecenter uppskattas alltmer. 74 procent ger omdömet godkänt eller högre, vilket är en ökning med hela 16 procentenheter från föregående år. Resultatet är ett viktigt kvitto på att det senaste årets satsningar på Servicecenter kommit våra medlemmar och kunder till gagn. Betyget för kundansvariga forsätter även uppåt. 79 procent ger omdömet godkänt eller högre och 45 procent är mycket nöjda med funktionen. HSB Portalen som lanserades för drygt ett år sedan får också ett bra betyg, 82 procent ger omdömet godkänt eller bättre.
Årets resultat för HSB Stockholms fastighetsskötsel landar på betyget 4,1. En avsevärd förbättring har skett sedan 2009 då betyget låg på 3,6. De specifika delar som visar på störst förbättring sedan 2013 är felanmälan samt fastighetsskötarnas tillgänglighet och kompetens. Fastighetsskötarnas servicekänsla får ett så högt betyg som 4,3.
Förutom att resultatet ligger kvar på en hög totalnivå så är betyget på de olika tjänsteområdena jämnare än någonsin. HSB-ledamoten ligger kvar i topp bland alla tjänster med betyget 4,5.
Betyg på 5-gradig skala
Fastighetsskötsel 4,1 (3,9)
Mark och trädgård 4,0 (4,1)
Förvaltare 4,1 (4,1)
Ekonomi 4,2 (4,3)
HSB-medlemskap 4,1 (4,1)
HSB-ledamoten 4,5 (4,5)
Servicecenter 3,8 (--)
Styrelseservice 4,1 (--)