Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

HSB Stockholm förändrar och förbättrar servicen

06 december 2016 Nu görs ett antal förändringar för att förbättra servicen på HSB Stockholm. Från och med den 1 januari 2017 bildar Servicecenter tillsammans med förvaltningsassistenterna på kontoren i Akalla och Haninge HSB Kund- och Medlemsservice

Nu görs ett antal förändringar för att förbättra servicen på HSB Stockholm. Från och med den 1 januari 2017 bildar Servicecenter tillsammans med förvaltningsassistenterna på kontoren i Akalla och Haninge HSB Kund- och Medlemsservice, som kommer att jobba i geografiska team. På sikt innebär det att Kund- och Medlemsservice kommer att ha god kännedom om det område du bor i och att du ska få snabbare hjälp med att lösa dina ärenden. Öppettiderna förändras till måndag-onsdag kl. 08:00-16:30, torsdag 08:00-18:00 och fredag 08:00-16:30. Det innebär att det finns fler handläggare på plats, vilket gör att kötiderna minskar. Välkommen att kontakta oss om du har frågor! 

Telefonnumret är fortfarande 010-442 11 00 och du kan göra din felanmälan på www.hsb.se/stockholm/felanmalan

Tre vanligaste frågorna om HSB Kund- och Medlemsservice 

Varför förändrar ni öppettiderna?
HSB Stockholm vill förbättra servicen. Det gör vi genom att öka kundkännedomen och minska tiden det tar att lösa ett ärende. Genom att ha fler handläggare på plats under en kortare tid ökar möjligheten att du får snabb hjälp med ditt ärende.

Hur påverkar det här mig?
För att förbättra servicen kommer alla som jobbar med förvaltning på HSB Stockholm att börja arbeta i geografiska team baserade på områden i Stockholm. Det gör att det skapas en bättre samsyn mellan Kund- och Medlemsservice, fastighetsservice, förvaltare, ekonomer och mark och trädgård. För dig som sitter i styrelsen i en bostadsrättsförening som köper förvaltning av HSB Stockholm kommer ni framöver att ha kontakt med våra nya key account managers när det gäller era avtal men utöver det har HSB Stockholm precis samma kontaktvägar som tidigare. Om ni idag har en styrelsekoordinator kommer han eller hon bytas ut mot den styrelsekoordinator som blir ansvarig för ert geografiska område.

Hur mycket snabbare kommer jag att få mitt ärende löst?
Det går inte att säga generellt, men alla förändringar görs för att det ska bli bättre för dig eller er som kunder. De första månaderna kommer väntetiden eventuellt att öka på grund av den nya organisationen och medlemsaviseringen, men på sikt kommer väntetiden bli kortare.