Under en tid har du som sitter i en styrelse kunnat logga in på hsb.se för att läsa riktade nyheter och aktuell information. Vi har fått många goda synpunkter och ovärderliga erfarenheter som hjälpt oss att komplettera med båda funktion och innehåll. Efter ett omfattat arbete av HSBs IT-struktur har vi bland annat nu möjlighet att öppna upp det inloggade läget för övriga behörigheter, såsom:
Alla medlemsföreningar som har ekonomisk förvaltning hos oss kommer få möjlighet att kommunicera med alla sina medlemmar i ett så kallat ”brf-intranät”. På så vis kan du ha en publik webbsida som visar upp er brf från sin bästa sida och även ha en intern webbsida, som endast de med behörighet (era medlemmar) kommer åt. Här kan exempelvis dokument delas och intern dialog föras det kommer även finnas en anslagstavla. De medlemsföreningar som inte har ekonomisk förvaltning hos oss kommer kunna ha ett intranät för sin styrelse.
Mitt HSB möter även behovet att kunna utföra mycket av sitt styrelsearbete från sin smart-phone. Det ska vara lätt att navigera och allt som kan göras från en dator, ska kunna göras från en mobil.
Du kommer inte att behöva gå till HSB Portalen för att utföra dina digitala tjänster. I stället kommer HSB Portalens innehåll och tjänster att nås via direktlänkar från Mitt HSB. HSB Portalen kommer dock att finnas kvar som vanligt under en övergångsperiod på flera månader.
Det fysiska medlems-kortet kommer att försvinna och ersättas med ett digitalt medlemsbevis. Kortet kommer att vara tillgängligt för medlemmen i ett inloggat läge på hsb.se och kan enkelt visas upp i butik via en smartphone. Medlemmar utan smart-phone kan skriva ut en papperskopia av kortet. För de som både saknar smartphone och utskriftmöjligheter, kommer HSBs Kund- och Medlemsservice kunna förse medlemmar med en papperskopia.
Mer specifikt lanseringsdatum kommer i nästa nyhetsbrev. Efter lansering kommer arbetet med Mitt HSB fortsätta kontinuerligt för att förbättra användarvänligheten för våra kunder och medlemmar.