Med driftsättningen av BankID skapar nu HSB en säkrare inloggning och problemet med bortglömda lösenord försvinner. Genom en ökad säkerhet skapas också förutsättningar för att nya tjänster ska kunna presenteras i 'Mitt HSB'.
För dig som bosparare innebär detta bland annat att hanteringen och presentationen av ditt individuella bosparandet nu blir möjlig direkt i 'Mitt HSB'. Detta efttersom BankID uppfyller rådande lagkrav och banksekretess.
Fråga: Mitt BankID fungerar inte, vad ska jag göra?
Svar: Fungerar inte ditt BankID behöver du kontakta din bank som utfärdat ditt BankID.
Fråga: Mitt BankID fungerar men jag kan inte logga in, vad ska jag göra?
Svar: Kontakta HSB Kund- och medlemsservice så hjälper de dig.
Fråga: Mitt användarnamn och lösenord fungerar inte längre. Är det på grund av BankID?
Svar: Nej, BankID erbjuds som alternativt inloggningssätt. Ditt gamla användarnamn och lösenord ska fortfarande fungera precis som vanligt. Vid problem med inloggning utan BankID är du välkommen att kontakta HSB Kund- och medlemsservice.