Tjänsten HSB Webbrapporter har funnits sedan 2004. Den hämtar data från HSBs fastighetssystem och ekonomisystem och kan på så sätt ge rapporter där bostadsrättsföreningens styrelse får en bra överblick över exempelvis ekonomi, medlemsförteckning, energistatistik, överlåtelser och status för olika arbetsordrar. I juni uppdaterades HSB Webbrapporter med ett antal förbättringar i både funktion och layout.
- Vi har anpassat tjänsten till det nya Mitt HSB (styrelsens inloggade läge på hsb.se) som lanseras under 2019, berättar Jenny Carrass, förvaltningsledare IT på HSB Affärsstöd.
- Bostadsrättsföreningens styrelse kan söka i de olika rapporterna inom önskade datumintervall, exportera och skriva ut dem. Datat uppdateras varje dygn, så informationen är alltid dagsfärsk, säger Jenny Carrass.
I dag når man HSB Webbrapporter via Mitt HSB eller HSB Portalen. Från och med att nya Mitt HSB lanserats, är det där man kommer att nå tjänsten (inloggning via hsb.se). Men redan i den uppdaterade versionen av HSB Webbrapporter som lanserades i juni finns flera förbättringar, bland annat i layouten och en bättre anpassning för mobilen med möjlighet att dölja/visa funktioner för att sortera och filtrera i rapporterna baserat på olika sökkriterier.
Så fungerar HSB Webbrapporter