Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Så här upplever våra kunder och medlemmar oss!

12 november 2020 Vi vill börja med att tacka alla våra kunder och medlemmar som svarade på årets kund- och medlemsundersökning som skickats till styrelseledamöter i augusti. 40% av er som mottog undersökningen svarade och har gett oss värdefulla inspel att arbeta vidare med.

Vi har läst alla kommentarer som lämnats och även ringt upp många av de som svarat för att få en djupare förståelse kring önskemål och behov. Vi är tacksamma för alla som tagit sig tiden att svara då det ger oss en möjlighet att fokusera på att utveckla oss inom områden som ni anser är viktigast.

Vad har vi lärt oss?

Vi ser en ökad nöjdhet i kontakten med HSB Stockholms jurister. Snabb återkoppling, stort engagemang och bred kompetens nämns särskilt i kommentarer som anledning till den ökade nöjdheten.

När det kommer till upplevelsen av engagemang, kunskap och återkoppling ser vi positiva trender inom alla våra förvaltningsområden. Fastighetsservice utmärker sig särskilt med de hösta utfallen inom alla frågeområden sedan undersökningarna påbörjades. Även Utemiljö har tydliga förbättringar inom engagemang och återkoppling i årets mätning.

Det har inte skett några större förändringar kring upplevelsen av medlemskapet och HSB-ledamoten är fortfarande den mest uppskattade medlemsförmånen för våra styrelser.

Hur tar vi tillvara på de inspel vi fått?

De synpunkter och önskemål som vi mottagit via undersökningen och uppföljningssamtal på undersökningen är värdefulla för oss i planeringen framåt. Vi fokuserar på de områden där våra kunder och medlemmar uttrycker att det finns förbättringar att göra och för oss att möta de behov som finns. Det är glädjande att se att trenden för upplevelsen av våra tjänster är positiv. Vi är ödmjuka för att vi även fått inspel på vad som upplevs fungera mindre bra och det är något som vi tittar extra på för att säkerställa att vi utvecklas och möter upp på de förväntningar som finns på oss.” – Anders Svensson, VD HSB Stockholm.

Stort tack för att ni hjälper oss att utvecklas!