Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Säljstart för HSB brf Odlaren 2 i Eskilstuna

21 april 2021

I det nya området i Odlaren öster om Eskilstuna säljstartar nu HSB 56 lägenheter i Brf Odlaren 2.

Det nya bostadsområdet Trumtorp växer fram i stadsdelen Odlaren öster om Eskilstuna. Området ligger strax sydost om Mälarsjukhuset, och det tar tio minuter på cykel in till centrala Eskilstuna. HSB brf Odlaren 2 är HSBs andra etapp i området.

– Det känns fantastiskt kul att säljstarta vårt andra projekt och fortsätta utveckla området. Här finns naturens lugn precis utanför dörren men samtidigt närhet till service, goda kommunikationer och bara 10 minuter till centrum. Det är ett fint område, säger Per Morelius, Chef AO Fastighetsutveckling på HSB Södermanland.

I området har HSB jobbat med olika arkitekter för att få fram ett formspråk som passar ihop med omgivningen och naturen. De två byggnaderna har getts en öppen och inbjudande framsida och en mörkare men mer skyddande baksida mot skogen. Projektet byggs hållbart för både människor och miljö och ska certifieras enligt svenska miljömärkningen Miljöbyggnad.

Bostadsrättsföreningen får också en gemensamhetslokal som kombineras med övernattningsmöjlighet och en liten verkstad för cykelservice eller hemmaprojekt. Det kommer att finnas parkering i parkeringsdäck och goda möjligheter till cykelförvaring på föreningens innergård.

Alla lägenheterna är placerade i hörn med fönster i två väderstreck och öppna sociala ytor centralt placerade vid balkong eller uteplats. Balkongerna kommer kläs med träpanel som ska ge en känsla av att naturen följer med hela vägen in i lägenheterna.

– Lägenheterna i brf Odlaren 2 ligger i ett mycket bra och skyddat läge intill skogen. Med noga utvald inredning, välplanerade planlösningar och där alla lägenheter har balkong eller uteplats kommer detta bli ett boende som attraherar många. Det stora intresset för vår första och nu slutsålda etapp visar att det finns ett stort intresse av att flytta till Odlaren, säger Christofer Karlström, försäljningsansvarig på HSB ProjektPartner.

Säljstart för HSB brf Odlaren 2 sker digitalt den 25 april. Inflyttning planeras ske i slutet av 2023.

HSBs första etapp i området, HSB brf Odlaren 1 med 59 bostäder, byggstartades 2019 och planeras stå redo för inflyttning i september 2021. Hela bostadsområdet beräknas vara färdigbyggt under 2025. Totalt omfattas området av cirka 500 nya bostäder byggda av HSB, Kärnhem, Kommunfastigheter och Bovieran.

Fakta om HSBs brf Odlaren 2 i Eskilstuna

Antal lägenheter: 56 lägenheter
Storlekar: 1–3 rok, 34,5 - 87 kvm
Pris: 1 150 000 – 2 995 000 kr