HSB Skåne skänker kolloplatser till Giving People

27 april 2021

Till sommaren planeras kollo för barn i åldrarna 9-12 år i Magnarpskolonin vid Skälderviken. Det är HSB Skåne som står bakom kolloverksamheten och nu skänker företaget ett antal platser till Giving People.

Inför julen 2020 skänkte HSB Skåne sin julgåva till Giving People och när ett efterlängtat sommarlov nu står för dörren väljer HSB Skåne att åter stötta Giving People. Denna gång med platser till sommarens kollo.

– Vi har uppmärksammat hur viktigt Giving Peoples arbete är för familjer som av olika anledningar hamnat i ekonomiskt trångmål och genom att erbjuda kolloplatser via Giving People hoppas vi nå ut till familjer som kanske inte annars hade haft möjlighet att låta sina barn åka på kollo, säger Malin Bengtsson, kommunikatör på HSB Skåne.

Kollot innebär mycket uteaktiviteter så som bad, minihajk och korvgrillning men också myskväll och avslutningsdisco med möjlighet att uppträda. Barnen kommer även att erbjudas pyssel och bollspel, allt fritt att välja utifrån tycke och smak. Kollokocken lagar god mat och ledarna ser till att alla barn blir uppmärksammade. Under kollot får barnen utmana sig själv och det skapas många glada minnen för livet.

– Det känns kul att kunna erbjuda kollo som sommaraktivitet och det är redan några familjer som hört av sig och är intresserade av plats, säger David Katz, administratör på Giving People.

Ansökan till kolloplatserna som erbjuds via Giving People görs via deras hemsida.

hsb skåne