Föreningen har ett gruppavtal för både Bredband & TV.
En fördel med gruppanslutning är att priset blir kraftigt reducerat jämfört med att var och en skriver egna avtal.
Du som medlem behöver dock kontakta Telenor och skapa ett individiuellt avtal så att du har ett konto hos Telenor så att du kan nyttja deras Bredband och TV-tjänster samt låna utrustning av Telenor, t.ex. TV-hubb och router. Allt ingår i månadsavgiften. Inga extra kostnader.
OBS: Utrustning behöver skickas tillbaka till Telenor när man flyttar från föreningen!
Avgiften ingår i månadsavgiften för lägenheten.
Det går att använda sin egen router, men enligt avtalet har du rätt att låna en router av Telenor.
Följande ingår:
Länk: aktivering.telenor.se
Om du inte redan har en TV-hubb så kontakta Telenor och informera att du bor i föreningen så får du låna en tv-box utan extra kostnad av Telenor. Via fjärrkontrollen når du enkelt tv-guiden, kanallistan och de inställningar du vill göra.
För dig som vill ha alla de vanligaste tv-kanalerna, här ingår 18 kanaler. Följande ingår:
Avgiften ingår i månadsavgiften för lägenheten.
Kolla på TV via din mobil eller surfplatta med hjälp av Telenor Stream.
Finns som App till både Android och iPhone.
Länk till Telenor Stream via webbläsare: https://stream.telenor.se/#
Du aktiverar Telenor Stream själv via https://www.telenor.se/aktivera-stream/#/auth och följer då stegen först med bankid för att verifiera dig och sedan skapar man upp ett konto med valfri mailadress & lösenord.
Streamingtjänsten är då personlig och måste aktiveras av abonnemangsinnehavaren sen kan den såklart dela den med anhöriga efter det.
Om du inte får upp att du är kund kan de va någon annan eller tidigare boende som stått på boxen och gör då lättast i att kontakta Telenors kundservice på 020 222 222 för att registrera abonnemanget på dig själv.
Om det är så man skulle behöva teknisk vägledning eller felanmäla ifall det inte fungerar så kontaktar du Telenors kundsupport på telefonnummer 020 222 222.