Internetförbindelse

Vår förening har tecknat ett gruppanslutningsavtal med Telenor. Förbindelshastigheten är 500 Mbit/s uppströms och nedströms och betalas genom att 125:- automatiskt läggs på respektive medlems månatliga avgiftsavi.

Nedan följer lite information från Telenor:

Vad ingår i avtalet?

I föreningens avtal ingår lån av ny wifi-router. Ni har även möjlighet att få ett väggfäste till er router utan extra kostnad. För att få ett väggfäste så kontakta Telenor Kundservice 020 – 222 222 eller gå förbi en Telenorbutik. 

Om ni skulle flytta från er bostad behöver ni kontakta Telenor Kundservice 020 – 222 222 så hjälper vi dig att avsluta dina abonnemang och att skicka tillbaka din lånade utrustning. 

Är du nyinflyttad eller ny Telenor kund?  

Du kan då registrera dig hos Telenor samt därefter beställa en router. Det är viktigt att göra detta i god tid innan tjänsterna ska träda i kraft då det tar ca 7 arbetsdagar för routern att komma fram. Du kommer få ett sms när utrustningen finns att hämtas ut hos närmsta ombud.  

  • Om du har bank-ID: surfa in på www.telenor.se/gruppanslutning och fyll i dina uppgifter, så registrerar vi ditt abonnemang. Du får ett meddelande när allt är klart och när din router är skickad.
  • Om du saknar bank-ID: Om du inte har Bank-ID kan du identifiera dig med hjälp av en personlig kod. Du beställer koden genom att ringa till oss på 020-222 222 och den personliga koden skickar vi med post till din folkbokföringsadress. När du fått denna kod så kan du ringa till oss igen för att beställa dina tjänster och avropa den nya routern.
  • Aktivering av bredbandet: När du fått hem din router så behöver man aktivera bredbandet och ni behöver vara på plats i lägenheten för att göra detta.   
  • För att aktivera bredbandet: 
  1. Koppla in din nya router enligt den medföljande manualen. 
  2.  Koppla en dator med internetkabel till routern eller välj ditt trådlösa nätverk i mobilens eller datorns inställningar. Namnet på nätverket samt lösenordet står på routerns undersida. Om du saknar en smartphone eller dator så kontakta Telenor Kundservice 020 – 222 222 så hjälper vi dig att aktivera tjänsten.
  3. Öppna en webbläsare och skriv in adressen: aktivering.telenor.se  (Viktigt: skriv inte www. före).
  4. Välj Privatkund och följ sedan instruktionerna. Om du inte kommer åt aktiveringssidan så kontakta teknisk support på 020 222 222).
  5. Aktiveringen tar cirka 15 minuter efter att du har fyllt i uppgifterna. Starta om din router efteråt.

Vill du utöka ditt utbud? 

Du kan själv välja att uppgradera din bredbandshastighet, lägga till TV-paket och mobilabonnemang för att smidigt samla tjänsterna hos en leverantör. Gruppavtalet ger dig som kund rabatterat pris på en högre hastighet. Hos Telenor kan du samla tjänster och samtidigt spara upp till 100kr. Hör av dig till Kundservice så hjälper vi dig!