Nej, det blir ingen affär säger HSB, Donalds bud på Turning Torso avvisas

01 april 2017

Under ett flertal veckor har det spekulerats i om HSB slutligen skulle säga ja till ett mycket hemligt bud på Turning Torso. Men nu ser den ”hemlige köparens” dröm om ”Turning Trmp” inte ut att bli av. HSB säger slutligen nej.

– Det ligger ingen som helst politisk hänsyn i detta ställningstagande säger Anders Lago, förbundsordförande HSB, men vi hade först svårt att förstå vem han var. Den skylt han själv designat har en lätt egendomlig stavning.

När det väl stod klart vem påstridiga spekulanten faktiskt var, backade HSB omgående från affären. Mycket tycks det onekligen berott på namnskylten som presidenten ansåg vara självklar ovanför entrén.

– Ja, en felstavad skylt sätter man ju gärna inte upp, slår Anders Lago fast, och vi hade varken tid eller lust att skicka korrektur till Washington.

I planerna i ”Turning Trmp” ingick också en golfbana som skulle inhägnas och sträcka sig längs hela strandpromenaden i västlig riktning från Malmö. En konstgjord ö fanns med i de ursprungliga riktlinjerna, men ströks tidigt då förhandlingarna började kärva.

– De boende kan vara lugna, säger ordförande Anders Lago, det blir ingen ö, ingen golfklubb och inget ”Turning Trmp”. Vi kan avfärda dessa spekulationer här och nu, och några alternativa fakta kör vi inte med inom HSB.

• ca 3 900 bostadsrättsföreningar

aprilskämt