Enligt Lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med kakor få information om:

Besökaren ska också samtycka till att kakor används.

Fler kvinnor än män i HSB Projektpartners ledning

14 juni 2017 HSBs nationella nyproduktionsbolag HSB Projektpartner har nu fler kvinnor än män i ledningsgruppen. Det är ovanligt i branschen där merparten av företagsledningarnas sammansättning fortfarande utgörs av en majoritet av män. Det visar HSB Projektpartners årsredovisning som antogs på stämman i juni.

HSBs nationella nyproduktionsbolag HSB Projektpartner har nu fler kvinnor än män i ledningsgruppen. Det är ovanligt i branschen där merparten av företagsledningarnas sammansättning fortfarande utgörs av en majoritet av män.Det visar HSB Projektpartners årsredovisning som antogs på stämman i juni.

HSB Projektpartner visar även ett positivt resultat för 2016 på 270 MSEK.

– Bolagets starka finansiella ställning utgör grunden för att starta produktionen av ännu fler bostäder till HSBs medlemmar och bosparare. Det goda resultatet 2016 hade inte varit möjligt utan kompetenta och motiverade medarbetare. Tillsammans bidrar de till att HSB är den aktör som produktionsstartar flest bostadsrätter av alla aktörer utanför Stockholm. För oss som utvecklar bostäder är det dessutom viktigt att vi som arbetar på HSB speglar samhället. Nu har vi äntligen kommit i kapp och fler får chansen att utvecklas på jobbet. Det är bra för verksamheten, säger Magnus Ekström, tf. vd, HSB Projektpartner.

– Det är mycket glädjande att konstatera att vi av en handfull chefsrekryteringar under första halvan av 2017, har tillsatt majoriteten av dessa med kvinnliga talanger. Särskilt då vi verkar inom en mansdominerad bransch. Vi har ett självklart jämställdhetsperspektiv i vår kompetensbaserade rekryteringsprocess och jobbar aktivt med interna karriärvägar, säger Emily Jobe, HR-chef, HSB Projektpartner.

HSB som helhet har målet att personalstyrkan på sikt ska motsvara befolkningssammansättningen.

Året i korthet 2016

• Intäkterna ökade till 1 724 MSEK (1 602)
  • Årets resultat efter skatt uppgick till 270 MSEK (178)
  • Antalet produktionsstarter uppgick till 1 299 bostäder (1 401)