Enligt Lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med kakor få information om:

Besökaren ska också samtycka till att kakor används.

HSB säljstartar brf Mariedahl i historiska Kvarnbyn

27 juni 2017 Mölndal växer och ligger högt på önskelistan för många. Idag går startskottet för försäljningen av de 116 bostadsrätterna i HSB brf Mariedahl, som byggs högst upp på Kvarnbyterrassen, mellan Störtfjället och historiska Kvarnbyn. Här får de boende njuta av genomtänkt arkitektur, högt i tak och prunkande trädgårdar.

–Mölndal är redan idag ett populärt och växande område och nu får ännu fler chansen att bo här. Att leva nära både natur och goda kommunikationer är något som många av HSBs bosparare och medlemmar efterfrågar, och den kulturhistoriskt viktiga Kvarnbyn gör området ännu mer attraktivt. Brf Mariedahl har faktiskt fått sitt namn efter ett av de två helmekaniska spinnerier som startades i Kvarnbyn på 1830-talet och som lyfte textilindustrin till nya höjder, säger HSBs säljare Christoffer Jonsson.

De boende i de nyproducerade lägenheterna i östra Mölndal får natur och kultur runt knuten. I öster ligger Störtfjället och i motsatt väderstreck Kvarnbyn, den gamla industristaden som var Mölndals absoluta livsnerv under flera hundra år, och som idag lockar många med sina tegelbyggnader och hantverks- och kulturverksamheter utmed Mölndals fors. Några minuters promenad eller cykelfärd ner för backen finns Mölndals innerstad.

Arkitekturen i brf Mariedahl har hämtat inspiration från den ursprungliga Kvarnbyn med rustika former som ger en industriell karaktär. Dessutom får föreningen gröna och sköna trädgårdar med bland annat naturstenar och trädäck.
–Husens genomtänkta utformning tillsammans med de grönskande trädgårdarna, där grannarna kan koppla av och umgås, skapar en skön helhet för de boende i brf Mariedahl. Att dessutom ha både natur och bra kommunikationer så nära ligger verkligen rätt i tiden. Vi tror att vi möter mångas önskemål för ett riktigt drömboende i brf Mariedahl, säger Christoffer Jonsson.

Säljstart för brf Mariedahl sker den 27 juni för bosparare och medlemmar i HSB. Bostadsrättsföreningens 116 lägenheter är ettor till fyror på mellan 43 och 111 kvadratmeter. Byggstart beräknas till hösten 2017 och de första boende flyttar in hösten 2019.

Vid pressfrågor, kontakta
Carolina Andersson, presschef HSB Göteborg
E-post: carolina.andersson@hsb.se

Först i Sverige! HSB Göteborg är verifierat i hållbart samhällsansvar.
HSB Göteborg är ett kooperativt bostadsföretag och verkar från Lysekil i norr till Kungsbacka i söder. Vi erbjuder nyproducerade bostadsrätter i attraktiva områden, hyreslägenheter, ett fördelaktigt bosparande och ett heltäckande förvaltningsutbud för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Idag är det 67 000 medlemmar som alla äger HSB Göteborg tillsammans. I samverkan skapas Det Goda Boendet – goda bostäder, välskötta hus, trygg boendeekonomi och en god boende gemenskap. Och eftersom det är medlemmarna som äger HSB är det också de som demokratiskt beslutar om verksamheten. Detta skiljer HSB från övriga och ger också medlemmar möjlighet att utveckla sitt boende till något unikt och givande.