HSB SKÅNE SÄLJER FASTIGHET I ESLÖV

07 juli 2017 Under fredagen, 7 juli, tecknades ett avtal mellan HSB Skåne och Brinova AB gällande försäljning av fastigheten Garvaren i Eslöv. Under fredagen blev försäljningen av fastigheten Garvaren i Eslöv klar. HSB Skåne och Brinova AB undertecknade överlåtelseavtalet och i och med detta övergår fastigheten i Brinova ABs ägo med tillträde 20171001.

Fastigheten Garvaren, med sin placering på Stora Torg, är centralt belägen i Eslöv. Fastigheten rymmer idag till största del kommersiella lokaler. Försäljningen av fastigheten Garvaren baseras på att HSB Skåne sedan flera år tillbaka har ett styrelsebeslut på att de egna fastigheterna i hög grad ska bestå av bostadsyta.

– Vi äger dessutom flertalet fastigheter runt torget och har upplevt att det behövs fler fastighetsägare i centrum som kan vara med och driva Eslövs stadskärna framåt, säger Christer Nilsson, fastighetschef på HSB Skåne.

– Vi upplever Brinova AB som en seriös och stabil fastighetsägare som vi har fullt förtroende för vid denna försäljning. Vi har också fullt förtroende för att Brinova AB framöver kommer att bidra till Eslövs fortsatta utveckling av stadskärnan och citysamverkan, säger Ann Irebo, vd för HSB Skåne.

Fastigheten Garvaren har varit i HSB Skånes ägo sedan 2008.

KONTAKTUPPGIFTER

Ann Irebo, vd HSB Skåne, 0730-788460