Enligt Lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med kakor få information om:

Besökaren ska också samtycka till att kakor används.

HSB SÖDERTÖRN SÄLJSTARTAR BRF VISBY ÄNGAR

22 augusti 2017 Lägenheter med radhuskänsla på Gotland – säljstart 26 augusti För första gången bygger HSB bostadsrätter på rosornas och ruinernas ö. Den 26 augusti klockan 12.00 på Wisby Strand slås portarna upp till säljstarten av HSBs första nyproduktionsprojekt på Gotland.

Lägenheter med radhuskänsla på Gotland – säljstart 26 augusti

För första gången bygger HSB bostadsrätter på rosornas och ruinernas ö. Den 26 augusti klockan 12.00 på Wisby Strand slås portarna upp till säljstarten av HSBs första nyproduktionsprojekt på Gotland. HSB Södertörns vd Ulf Tapper kommer att vara på plats för att tillsammans med regionstyrelsens ordförande Meit Fohlin symboliskt knyta banden mellan HSB och Gotland.

– Det är med stor glädje vi hälsar medlemmar, bosparare och andra intressenter välkomna till vårt nya läge i Visby. Den första april förra året etablerade HSB Södertörn sin verksamhet på Gotland genom att vi förvärvade ett antal hyresrätter på ön. Men det är klart att det alltid är något extra att få vara med och bygga nya bostäder. En del av vår själ och vårt hjärta finns i nyproduktionen, säger Ulf Tapper, vd på HSB Södertörn och en av eldsjälarna bakom HSBs etablering på Gotland.

På promenadavstånd från Visbys innerstad skapar HSB ett modernt drömboende. HSB brf Visby Ängar kommer att bestå av tre punkthus med fyra våningar och fem tvåvåningshus med radhuskänsla, totalt 71 nya bostadsrätter. Lägenheterna får 1–4 rum och kök och fina balkonger, terrasser eller uteplatser. Den invändiga takhöjden blir mellan 2,6 och 2,7 meter.

– Vi tycker att det är oerhört spännande att nu även kunna erbjuda bostäder på Gotland. Det här är välplanerade lägenheter med extra takhöjd, öppna planlösningar och generösa ljusinsläpp, säger Ulph Lundgren, fastighetschef på HSB Södertörn.

Alla material väljs med hänsyn till naturen och klimatet.

– På HSB har vi alltid haft en tanke om att kvalitet vinner i längden och därför bygger vi alla våra lägenheter med gedigna material, säger Ulph Lundgren.

När HSB bygger ska boendet vara vackert, tryggt och trevligt. Det ska alltid finnas bra gemensamma ytor och mötesplatser för socialt umgänge. Visby Ängar får en gemensamhetslokal och en trevlig gård med lekmöjligheter i mitten av området.

Medlemmar och bosparare i HSB har alltid möjlighet till förtur till HSBs nyproduktion.

Fakta HSB brf Visby Ängar

Antal lägenheter: 71
Storlek: 1–4 rum och kök
Boyta: 35,5–87,5 kvm
Boendeform: Bostadsrättslägenhet i flerfamiljshus
Säljstart: 26 augusti 2017, kl 12.00 på Wisby Strand Congress & Event
Preliminär inflyttning: Preliminärt under kvartal 1 till 3, 2019.
Arkitektbyrå: Rits Arkitekter AB

Läs mer här

OM HSB Södertörn

HSB är en medlemsägd, kooperativ organisation som arbetar med bosparande, byggande och förvaltning. HSB är Sveriges största bostadskooperation.

I över 90 år har HSB byggt nya hem att trivas i - anpassade till livets olika skeden. HSB Södertörn har sedan starten vuxit till cirka 21 000 medlemmar, 3300 bosparande och med en förvaltning av ca 15 000 lägenheter. Vi finns i fyra kommuner i Stockholms – och Gotlands län: Botkyrka, Gotland, Huddinge och Nynäshamn.