HSB SÄLJSTARTAR BRF FINNBODA TRÄDGÅRDAR

22 augusti 2017 ​Säljstart 27 augusti – 109 bekväma lägenheter, påkostade utemiljöer och ett fantastiskt läge vid Stockholms inlopp

Säljstart 27 augusti 109 bekväma lägenheter, påkostade utemiljöer och ett fantastiskt läge vid Stockholms inlopp

HSB bygger 109 bekväma välplanerade lägenheter med utsikt över Stockholms inlopp, Gamla stan och Djurgården. Med grönskande utemiljöer i skärgårdsstil, takterrasser med utsikt, tillgång till klubbhus med pool, gemensamma ytor och många extra tjänster och förmåner erbjuder HSB ett enkelt och bekvämt boende för en målgrupp som är 55 år eller äldre.

– Det här är ett perfekt boende för den som vill leva ett aktivt liv med mycket gemenskap och umgänge. Med den fantastiska utsikten över Saltsjön och närheten till Södermalm och innerstan är det här nyproduktionsmarknadens kanske bästa läge, säger Peter Lundmark, affärsområdeschef för försäljning och eftermarknad på HSB Bostad.

Fem punkthus, ritade av Bergkrantz Arkitekter, delas upp i två grupper med olika gestaltning. Uppbrutna former och varierade materialval ger ett stilrent och modernt arkitektoniskt uttryck väl anpassat efter den befintliga miljön. Husen ligger högt upp på Finnbodaberget, vilket ger fin utsikt över vattnet respektive Nacka. Lägenheterna blir luftiga med stora representativa umgängesdelar och direkt utgång till generösa balkonger eller terrasser. Alla får tillgång till gemensamma takterrasser med utekök, bastu och milsvid utsikt.

Med HSB brf Finnboda Trädgårdar lägger HSB extra stor vikt vid utemiljöerna. Boendet får trädgårdsliknande miljöer med många sittplatser i olika väderstreck, boulebana, växthus och odlingsmöjligheter.

HSB brf Finnboda Trädgårdar blir också HSBs första boende inom konceptet HSB+.

– Det känns oerhört roligt att kunna erbjuda våra medlemmar ett så här attraktivt boende. Med vårt nya spännande koncept HSB+ erbjuder vi många extra tjänster som ger människor i åldersgruppen 55 plus ett bekvämt liv och riktig livskvalitet, säger Anders Svensson, vd på HSB Stockholm.

HSB+ innebär att de boende får flera extra förmåner. En bovärd hjälper till med service som gardin- och taveluppsättning, bokning av medlemsförmåner som städhjälp, däckbyte, matleveranser, hantverkshjälp, it-hjälp, fönsterputsning och vattning av blommor. HSB anpassar även bostäderna så att de blir optimala för människor i alla åldrar. Trösklar byggs extra låga, inredning anpassas för att undvika tunga lyft och parkeringsplatser görs lättillgängliga. En seniorklubb och många gemensamhetsytor underlättar umgänge.

Fakta HSB brf Finnboda Trädgårdar

Antal: 109
Storlek: 2–4 rum och kök
Boyta: 49–92,5 kvm
Boendeform: Bostadsrättslägenhet i flerfamiljshus
Säljstart: 27 augusti, 2017
Preliminär inflyttning: Q1 till Q4, 2020.
Arkitekt: Bergkrantz Arkitekter

Läs mer här

OM HSB BOSTAD

I över 90 år har HSB byggt nya bostäder och skapat det goda boendet. Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är HSBs bostadsproduktionsbolag i Stockholms län. Bolaget omsätter drygt en miljard kronor och levererar mer än 750 bostäder årligen. Vår vision är att ”skapa framtidens bästa boende tillsammans med våra ägare”.

www.hsb.se