HSB förvärvar mark i Ursvik och uppför HSB brf Atomen

31 augusti 2017

HSB Bostad förvärvar en fastighet i Ursvik genom bolagsförvärv av Bonava.

HSB Bostad fortsätter sin utbyggnad i Ursvik med HSB brf Atomen. Två huskroppar byggs i ett högt läge som gränsar till ett parkområde med träd och grönska. Föreningen får 63 bostadsrättslägenheter, bland annat ett antal exklusiva terrasslägenheter i söderläge.

HSB brf Atomen ligger på gångavstånd till det kommande Ursviks torg där det blir ett bra utbud av butiker och service, samt en station för tvärbanan. Från fastigheten är det även promenadavstånd till tunnelbanestationerna Hallonbergen och Rissne.

- Ursvik är ett attraktivt område för våra medlemmar. Med närhet till kollektivtrafik och social och kommersiell service såväl som till rekreationsområden blir det här ett bra boende för flera olika målgrupper, säger Stig Ahlén, affärsutvecklingschef på HSB Bostad.

I Ursvik finns flera skolor och det byggs även en ny förskola. I närområdet finns Igelbäckens naturreservat med motionsslingor och skidspår.

Beräknad säljstart kvartal 2 2018, preliminär inflyttning maj 2020 till oktober 2020.

Läs mer här

OM HSB BOSTAD

I över 90 år har HSB byggt nya bostäder och skapat det goda boendet. Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är HSBs bostadsproduktionsbolag i Stockholms län. Bolaget omsätter drygt en miljard kronor och levererar mer än 750 bostäder årligen. Vår vision är att ”skapa framtidens bästa boende tillsammans med våra ägare".

hsb.se