Säljstart: 131 lägenheter i Telefonplans grönaste läge

12 september 2017 Säljstart 17 september – HSB brf Kobra! 131 lägenheter i Telefonplans grönaste läge.

Säljstart 17 september – HSB brf Kobra!

HSB bygger 131 ljusa välplanerade bostadsrättslägenheter med 1–4 rum och kök i ett skyddat och grönt läge vid Telefonplan. Det blir ett arkitektoniskt spännande hus som anspelar på områdets historia, där Ericssons forna industrimiljö satt sin tydliga prägel.

Telefonplan har under senare år växt fram som ett spännande område med mycket konst, design och kreativitet. Här finns restauranger, butiker, service och tunnelbanan, som bara tar några minuter in till city.

– Det här blir ett perfekt boende för den som vill bo centralt med gott om service och bra kommunikationer in till stan, säger Peter Lundmark, affärsområdeschef för försäljning och eftermarknad på HSB Bostad.

Arkitektkontoret Semrén & Månsson har ritat huset som byggs i varierande höjder, med skiftande material och färger för att skapa en småskalig känsla trots att huset är relativt stort.

Byggnaden omsluter en större innergård och skapar ett lugnt, skyddat läge ut mot ett skogsparti som kallas Teaterparken, där Hägerstensåsens amfiteater ligger. HSB lägger vikt vid gemensamma ytor som skapar naturliga mötesplatser och ökad trygghet för de boende. På gården kommer det att finnas en terrass, uteområden med sittplatser och en gemensamhetslokal.

– Det känns roligt att kunna erbjuda våra medlemmar och bosparare lägenheter i den här attraktiva stadsdelen som sjuder av liv och rörelse, men där vi ändå har skapat ett trevligt, avgränsat och grönt läge med den stora fina gården, säger Anders Svensson, vd på HSB Stockholm.

En förskola med sex avdelningar är integrerad i byggnaden och fortsätter ut på gården.

HSB lägger stor vikt vid konstnärlig gestaltning vid all nyproduktion. I HSB brf Kobra finns det planer på att låta flera konstnärer gestalta de olika trapphusen.

HSB brf Kobra

Antal lägenheter: 131
Storlek: 1–4 rum och kök
Boyta: 21–83 kvm
Boendeform: Bostadsrättslägenhet i flerfamiljshus
Säljstart: 17 september 2017
Preliminär inflyttning: Mellan Q2 och Q4 2020
Arkitekt: Semrén & Månsson

Läs mer här

OM HSB BOSTAD

I över 90 år har HSB byggt nya bostäder och skapat det goda boendet. Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är HSBs bostadsproduktionsbolag i Stockholms län. Bolaget omsätter drygt en miljard kronor och levererar mer än 750 bostäder årligen. Vår vision är att ”skapa framtidens bästa boende tillsammans med våra ägare”.

www.hsb.se