Inflyttning i första etappen av HSB Skånes nya hyresrätter i Åhusparken

28 september 2017 Nu har det blivit dags för de första boende att flytta in i hyresrätterna i Åhusparken. På fredag 29 september är det dags. Med start klockan 09.00 startar nyckelkvitteringarna till de boende i de första 30 hyresrätterna i Åhusparken. Lägenheterna har en boendeyta på 55–88 kvadratmeter. Antalet rum varierar från två rum och kök till fyra rum och kök.

Med start klockan 09.00, nu på fredag 29 september, startar nyckelkvitteringarna till de boende i de första 30 hyresrätterna i Åhusparken. Lägenheterna har en boendeyta på 55–88 kvadratmeter. Antalet rum varierar från två rum och kök till fyra rum och kök.

Intresset för hyresrätterna i Åhusparken har varit stort sedan start och den första etappen har varit fulltecknad sedan ett par månader tillbaka. Etapp två, med inflyttning i mars 2018, har också den redan flertalet skrivna kontrakt.

Totalt kommer 90 nya lägenheter att uppföras. Byggnationen omfattar sex punkthus med tre plan vardera, vilka byggs i tre etapper. Lägenheterna kommer att vara 2–4 rum och kök fördelade på cirka 55–88 kvadratmeter. Samtliga lägenheter kommer att få egen inglasad balkong.

Inredningen i lägenheterna är noga utvald och de kommer att utrustas med klinker och ekparkett som golvmaterial samt vitmålade väggar. Köken kommer att ha såväl kyl och frys som spishäll, ugn och diskmaskin. Alla lägenheterna är utrustade med tvättmaskin och torktumlare. Avgiften för hyresrätterna är beräknad till cirka 1500 kronor per kvadratmeter och år inklusive värme. Varm- och kallvattenförbrukning samt förbrukning av hushållsel mätes separat och avgifter för dessa tillkommer.

hsb skåne