Enligt Lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med kakor få information om:

Besökaren ska också samtycka till att kakor används.

Första spadtaget för HSBs bostads- och hyresrätter på Samset!

13 oktober 2017 I strålande solsken togs idag det första spadtaget för de tre punkthus som HSB ska bygga på Samsetområdet strax utanför centrala Jönköping. Två av husen blir bostadsrätter med sammanlagt 62 lägenheter och ett blir hyreshus med 32 lägenheter.

I strålande solsken togs idag det första spadtaget för de tre punkthus som HSB ska bygga på Samsetområdet strax utanför centrala Jönköping. Två av husen blir bostadsrätter med sammanlagt 62 lägenheter och ett hus blir hyreshus med 32 lägenheter.

HSB har sedan tidigare byggt villor och radhus på Samset, men nu är det dags för ytterligare boendeformer i form av bostads- och hyresrätter.

- Vi vill värna en blandad bebyggelse där det finns något för alla, säger Mats Hult, vd HSB Göta.

Bostadsrätterna kommer bestå av 2:or, 3:or och 4:or, varav de flesta, 32 stycken är 3:or. Utöver det finns det 14 2:or och 16 stycken 4:or. Lägenheterna har en boyta på mellan 80-158 kvadratmeter. Alla lägenheter kommer ha stora balkonger och från husens översta våningar får man en härlig utsikt över ängar, skogar och i vissa fall, Vättern. Priset för lägenheterna ligger mellan 1 600 000- 2 750 000 kronor. Intresset har varit stort och redan är hälften av lägenheter sålda.

- Samset är ett område om ligger nära naturen med en känsla av landet, men ändå bara tio minuter från stan, det läget lockar många, säger Jenny Lundell, marknadschef.

Hyresrätterna kommer bestå av 1-4 rok och de blir med sina 49-95 kvadratmeter lite mindre än bostadsrätterna. I god tid innan inflyttning kommer dessa att läggas ut på HSBs hemsida för intresseanmälan.

Det första spadtaget togs av sex kvinnor. Det har fallit sig så att alla som driver projektet är kvinnor, från HSB är Linda Eriksson byggledare och Mia Klint ansvarig för hyresrätterna. Skanska är byggentreprenör och projektledare, arbetsledare, platschef och projektingenjör är alla kvinnor.

hsb göta