Första etappen är klar – nu är det dags för inflyttning i HSB brf Medaljen

26 oktober 2017 Första etappen av HSB Skånes byggnation i Arenaparken Lund är nu klar och under fredagen 27 oktober påbörjas nyckelutlämningen till de 56 lägenheterna i HSB brf Medaljen. Inflyttningen i HSB brf Medaljen blir den första inflyttningen i solitärerna längs Mittlinjen.

Med start klockan 08.00 nu på fredag 27 oktober startar utlämningen av nycklarna till de nya boende som ska flytta in i HSB brf Medaljen, Arenaparken, Lund. Nyckelutlämningen fortsätter sedan under måndagen 30 oktober. Totalt ska 56 lägenheter få sina första boende. Inflyttningen i HSB brf Medaljen blir den första inflyttningen i solitärerna längs Mittlinjen.

– Lägenheterna i brf Medaljen har varit slutsålda sedan länge. Arenaparken är ett intressant område på riktigt bra läge, något som i kombination med att man köper nyproduktion till fast pris utan budgivning gjort dessa lägenheter så populära, berättar Caroline Sellström, chef för marknad och nyproduktion på HSB Skåne.

Byggnationen av HSB brf Medaljen, som är belägen i det framväxande området Arenaparken i Lund, alldeles intill Sparbanken Skåne Arena och Lunds Stadspark, påbörjades under 2015. Tomten ligger endast ett stenkast från centrala Lund, med skolor, förskolor och bra kommunikationer alldeles runt hörnet, något som troligen bidragit till bostädernas popularitet.

Fastigheten har byggts med låg miljöbelastning, hög boendekomfort med naturliga materialval och att husen projekteras med högt ställda energikrav.

– Ett hållbart bostadsbyggande både idag och i framtiden är viktigt för oss och det genomsyrar våra byggprojekt hela vägen från idé till leverans, säger Caroline Sellström.

BYGGFAKTA
Arkitekt: Carsten Andersson arkitekter