Enligt Lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med kakor få information om:

Besökaren ska också samtycka till att kakor används.

HSB inviger 52 lägenheter på Hällbacken med tidskapsel

27 oktober 2017 Måndagen den 30 oktober inviger HSB Norr byggandet av 52 lägenheter i brf Hällbacken i Luleå. Istället för ett traditionellt spadtag skapas en tidskapsel med tidstypiskt innehåll. Inflyttningen är beräknad till mitten av 2019.

– Brf Hällbacken passar en bred målgrupp, både yngre och äldre, i ett område som är populärt bland barnfamiljer, säger Björn Dahlberg, vice vd HSB Norr. Vi är glada att kunna erbjuda medlemmar och intressenter ett prisvärt och naturnära boende, som komplement till våra andra pågående projekt i Luleå.

Istället för ett traditionellt spadtag gjuter vi in en tidskapsel på lämplig plats på tomten. HSB lägger ner dagsaktuella utgåvor av NSD och Norrbottens Kuriren samt ett USB-minne med ritningar över fastigheten. Även bostadsrättsköparna får möjlighet ta med sig något och lägga i tidskapseln.

Familjevänligt boende
De 52 ytsmarta lägenheterna byggs i totalt sju tvåvåningshus med tydlig radhuskänsla. Mellan husen bildas småskaliga och lekvänliga gårdar. Lägenheterna har en inredning med bra standard, såsom parkettgolv, kakel och klinker. Varje bostad har egen carport och eget förråd. På området finns en gemensamhetslokal med bastu, relax och samlingslokal.

– Att bygga med fokus på kvalitet och hållbarhet är en självklarhet för HSB och brf Hällbacken projekteras för att nå miljöbyggnad silver, säger Björn Dahlberg. Inflyttningen är planerad till mitten av 2019, med Peab som entreprenör.

Invigning av bygget
Press är varmt välkommen till invigningen.
Plats: samling vid Skogsmyrgatan vid byggplatsen för brf Hällbacken i Luleå
Datum och tid: måndagen den 30 oktober, kl.12.00.
Medverkande: På plats finns Niklas Nordström, kommunalråd Luleå, Li Skarin, vd för Luleå näringsliv samt medarbetare från HSB och Peab.
Kontaktpersoner: Björn Dahlberg, vice vd HSB Norr, 070-301 65 00, bjorn.dahlberg@hsb.se Jeanette Lestander, projektledare, HSB Projektpartner, 070-529 40 09, jeanette.lestander@hsb.se.

hsb norr
björn dahlberg