Enligt Lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med kakor få information om:

Besökaren ska också samtycka till att kakor används.

Nu sätts grävskopan i backen för HSBs sista bostadsrättsförening i Folkets Park i Linköping

02 november 2017 På fredag den 3 november klockan 12.00 tas ”första spadtaget” för HSB brf Spelmannen i Folkets Park i Linköping. Det är HSBs sista bostadsrättsförening i Folkets Park. Spadtaget tas med hjälp av en grävskopa med Elias Aguirre, Samhällsbyggnadsnämndens, ordförande vid spakarna.

Redan 2013 tog HSB det allra första spadtaget i Folkets Park då vi startade produktionen av HSB brf Dansbanan och radhusen i Parkstaden. Nu fyra år senare är det dags för byggstart av den femte och sista av områdets bostadsrättsföreningar - HSB brf Spelmannen.

Brf Spelmannen är fem våningar högt och består av 63 lägenheter i storlek 1-5 rum och kök. Boytan är mellan 39-134 kvadratmeter. Alla lägenheter kommer ha minst en balkong, terrass eller uteplats. Huset byggs med två vinklar som skapar en ombonad innergård som mjukt övergår i omgivningens naturmark och en kommunal park i öster.

Priset för lägenheterna ligger mellan 1 700 000- 5 000 000 kronor. Intresset har varit stort och mer än hälften av lägenheterna är redan sålda.

-Folkets Park har vuxit fram och tagit plats som ett mycket trevligt område att bo och leva i. Det ligger nära naturen, men ändå bara tio minuters cykelväg från city. Det är ett läge som lockar många, säger Anders Stjärnberg, vd för HSB Östergötland.

När alla bostäder i Folkets Park är byggda och inflyttade återstår det att ställa iordning de olika parkmiljöerna i området. Dels gäller det den så kallade Tallgården som ligger som en grön oas och omsluts av de vackra huskropparna. Denna naturpark består av vajande grässorter och höga tallar. En annan av de ytor som de boende kommer att kunna njuta av är Finparken som ligger öster om bostäderna. Här kommer HSB anlägga en vacker park med planteringar och sittmöjligheter.

-Folkets Park är speciellt, varje hus har en egen spännande arkitektur och karaktär. Naturen och grönskan i området gör hela området vackert och unikt på ett sätt som man sällan ser i nyproduktion, säger Inger Kannerstål, marknadschef.

Brf Spelmannen byggs av Skanska.

hsb östergötland