Rekordhögt intresse för HSBs bostäder på Gotland

04 december 2017

Intresset för HSB Södertörns första nyproduktionsprojekt på Gotland, HSB brf Visby Ängar, har varit rekordhögt. Torsdagen den 7 december klockan 14:00, mindre än fyra månader efter säljstart, sätter Ulf Tapper, vd för HSB Södertörn och regionstyrelsens ordförande Meit Fohlin, spaden i jorden och byggandet av husen påbörjas.

– Jag är naturligtvis både stolt och lite rörd över det fina mottagande som vi fått här på Gotland. Vi har länge letat en möjlighet att etablera vår verksamhet här. Nu händer det verkligen. Om det är något vi lärt oss på den här resan är det kraften i vårt varumärke och hur starkt människor associerar det till trygghet och långsiktighet, säger Ulf Tapper, vd HSB Södertörn.

– Intresset för projektet har hela tiden varit stort, men säljtakten har ändå överraskat oss positivt. Gotland är en ny marknad för HSB. Men vår tradition att bygga med omsorg och omtanke parat med det ansvar vi tar för bostadsrättsföreningen som helhet tror vi har varit faktorer som spelat in för våra köpare, säger Peter Lundmark, försäljningschef på HSB Bostad.

Med under första spadtaget finns också representanter från Wisab Bygg, Svensk Fastighetsförmedling, Handelsbanken och delar av HSB brf Visby Ängars styrelse. Inbjudan har också skickats till övriga medlemmar i bostadsrättsföreningen, det vill säga köparna. Förutom att vara med om det högtidliga första spadtaget kan deltagarna se fram mot att få värma sig med adventsfika i form av glögg, pepparkakor och lussebullar.

Vi bjuder även in pressen att delta vid HSBs första spadtag på Gotland.

Välkomna till HSB brf Visby Ängar torsdagen den 7 december klockan 14:00!

Adress: Stora Törneqvior, strax innan Trädgårdsgatan. HSB-flaggor markerar området för spadtaget.

Om HSB brf Visby Ängar

På promenadavstånd från Visbys innerstad skapar HSB ett modernt drömboende. HSB brf Visby Ängar kommer att bestå av tre punkthus med fyra våningar och fem tvåvåningshus med radhuskänsla, totalt 71 nya bostadsrätter. Lägenheterna får 1–4 rum och kök och fina balkonger, terrasser eller uteplatser. Den invändiga takhöjden blir mellan 2,6 och 2,7 meter.

Om HSB Södertörn

HSB är en medlemsägd, kooperativ organisation som arbetar med bosparande, byggande och förvaltning. HSB är Sveriges största bostadskooperation.

I över 90 år har HSB byggt nya hem att trivas i – anpassade till livets olika skeden. HSB Södertörn har sedan starten vuxit till cirka 21 000 medlemmar, 3300 bosparande och med en förvaltning av cirka 15 000 lägenheter. Vi finns i fyra kommuner i Stockholms och Gotlands län: Botkyrka, Gotland, Huddinge och Nynäshamn.