HSB Skåne delar ut Hållbarhetsbidrag till 22 bostadsrättsföreningar

08 maj 2018

HSB Skåne delar ut Hållbarhetsbidrag till 22 bostadsrättsföreningar runt om i Skåne. Bidraget delas ut till föreningar som har sökt bidraget och som har gjort aktiva val för klimatet och miljön. Bidraget går bland annat till HSB brf Solbyn i Dalby för sin satsning på solceller och till HSB brf Krönet i Eslöv för sin satsning på laddboxar till elbilar.

- Vår förhoppning är att ännu fler fastighetsägare tar sitt ansvar och hittar åtgärder som minskar miljö- och klimatpåverkan, säger HSB Skånes vd Ann Irebo.

Bidragen till bostadsrättsföreningarna blir ännu ett led i HSB Skånes hållbarhetsarbete. Beslutet om att skänka bidrag till bostadsrättsföreningar för sitt hållbarhetsarbete togs av styrelsen 2017. Ett nytt beslut har tagits om att dela ut bidraget även för projekt under 2018.

HSB har egna högt satta klimatmål och HSB Skåne har sedan 2008 minskat koldioxidutsläppen med 73 % (2016 års siffror), bland annat genom miljövänligare fordon, tilläggsisolering av vindar och solcellspaneler på huvudkontoret.

hsb skåne