HSB visar vägen till ny bostadspolitik i Almedalen

26 juni 2018

Var vill äldre bo – och hur påverkar det andra? Ny turbulent marknad, samma gamla behov – hur får fler tak över huvudet? Kvinnor säger #metoo, vad säger männen? Det är några av de frågor som HSB söker svar i form av ett tiotal seminarier under årets politikervecka i Almedalen.

– Bostadsfrågan borde ligga betydligt högre på den politiska dagordningen. Almedalen är därför en attraktiv arena där vi kan möta politiker, opinionsbildare och branschfolk och visa vägen till en ny bostadspolitik. Nu är det hög tid att vi tillsammans skapar möjligheter för att fler kan hitta ett eget hem, säger André Johansson, press- och public affairs-chef HSB Riksförbund.

HSB håller till på Strandgatan 35 i Visby där vi samlar våra seminarier och andra aktiviteter från söndag 1/7 till onsdag 4/7.

Här finns samtliga seminarier som HSB arrangerar och deltar i under Almedalsveckan.

Här finns information om tio påverkansfrågor som HSB driver.