HSB säljstartar Brf Trim i Kallhäll – prisvärt framtidshus med Marknadsgaranti

06 november 2018

Säljstart 10 november! Brf Trim byggs med ett beprövat koncept där smarta lösningar ger ett prisvärt boende i ett hållbart hus. Med solceller och gröna tak är Trim rustat för framtiden. Lägenhetsköpare som skriver avtal tidigt erbjuds HSBs förmånliga marknadsgaranti mot prisfall.

HSB säljstartar 56 ljusa välplanerade lägenheter på 1–4 rum och kök i HSB brf Trim vid Kallhälls centrum. Lägenheterna har balkong eller uteplats, och större lägenheter har dubbla balkonger. Föreningen får en grön gård med sittplatser och lekmöjligheter. Här bor man praktiskt med pendeltågsstationen som granne, vilket gör att det är enkelt och smidigt att snabbt ta sig in till Stockholms city.

– Läget intill pendeltågsstationen och Kallhälls upprustade centrum, där naturen finns runt knuten gör att HSB brf Trim blir ett attraktivt boende för våra medlemmar, säger Catherina Fored, vd på HSB Norra Stor-Stockholm.

HSB brf Trim byggs enligt konceptet HSB Future. Det innebär att huset byggs efter en beprövad modell, som har stora fördelar genom att den ger god inomhusmiljö, har miljöbedömda material, låg energiförbrukning, effektiviserad produktion och lägre underhållskostnader. Det är ett huskoncept som ger ett ekonomiskt fördelaktigt boende på lång sikt.

– Lägenheterna i Trim blir ett perfekt boende för den som vill bo praktiskt i ett hus med fokus på hållbarhet. Med solceller och gröna tak är det här ett hus där vi har lagt extra fokus på att värna om klimatet. Med vår generösa Marknadsgaranti kan vi dessutom erbjuda ett tryggt köp, där vi tar en stor del av risken om det skulle blir ett prisfall på marknaden, säger Peter Lundmark, affärsområdeschef för försäljning och eftermarknad på HSB Bostad.

I Kallhälls centrum finns ett bra utbud av service, butiker och restauranger. I närområdet finns skolor och förskolor. Och på gångavstånd från centrum finns stora naturområden med bland annat flera badplatser.

Fakta HSB brf Trim
Antal: 56
Storlek: 1–4 rum och kök
Boyta: 43–106,5 kvm
Boendeform: Bostadsrättslägenhet i flerfamiljshus
Säljstart: 10 november 2018
Preliminär inflyttning: Kvartal ett, 2021.
Arkitekt: Arkitekter Svanström Scherrer

Läs mer om HSB brf Trim

Marknadsgaranti – för ett tryggare köp
HSB är en kooperativ organisation som bygger för att skapa ”det goda boendet” åt medlemmar och bosparare, en del i det är att erbjuda medlemmar och bosparare ett tryggt köp. Marknadsgaranti ingår i köpet för dem som är först med att teckna avtal för en lägenhet i HSB brf Trim. De 18 först sålda lägenheterna omfattas. Marknadsgaranti är en kostnadsfri garanti mot prisfall som kan ge köparen en ersättning om denna drabbas av ett prisfall på bostadsmarknaden innan tillträdet till den nya bostaden. Syftet med garantin är att ge en ökad trygghet i köpet, särskilt då tiden mellan förhandsavtal och inflyttning är lång.

Läs mer om HSBs Marknadsgaranti

Om HSB Future
Att ta fram smarta standardiserade lösningar har i alla tider varit HSBs framgångsmodell och nyckeln till att HSB har kunnat erbjuda prisvärda bostäder med bra kvalitet. HSB brf Trim är ett HSB Future-projekt och det innebär att vi bygger hus efter en beprövad modell, som ger god inomhusmiljö, har miljöbedömda material, låg energiförbrukning, effektiviserad produktion och lägre underhållskostnader. Det är ett huskoncept som ger ett ekonomiskt fördelaktigt boende på lång sikt.

I HSB Future-hus återanvänds delar av arkitekturen, utan att återupprepas. Fasader och lägenheter är unika, men trapphusen är alltid lika. Husets stomme är av betongsandwich, vilket ger ett lufttätt, dragfritt och hållbart hus samtidigt som det innebär låg energiåtgång. Alla installationer centraliseras i schakt kring trapphusen där de är lättåtkomliga, och det gör att en eventuell framtida renovering blir smidig.

En annan stor fördel är att HSB använder samma material och byggmetoder i alla HSB Future-projekt, därmed slipper den som ska förvalta huset oväntade överraskningar.

OM HSB BOSTAD

Under snart hundra år har HSB byggt nya bostäder och skapat "det goda boendet". Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är HSBs bostadsproduktionsbolag i Stockholms och Gotlands län.

www.hsb.se