HSB Södra Norrland rekryterar Håkan Dahlberg som ny affärsområdeschef i Gävleborg

01 juni 2020

Håkan Dahlberg blir ny affärsområdeschef i Gävleborgs län för HSB Södra Norrland. Han tar över stafettpinnen efter Patrik Uggla som går vidare till nya utmaningar. Håkan har jobbat 29 år inom HSB, senast som arbetsledare i Söderhamn, med utökat ansvar för kundvård och säljaktiviteter i Gävleborg.

Han har dessutom varit stöd i kund- och avtalsfrågor en längre tid.

– Företaget har växt otroligt snabbt under Patriks tid och i Gävleborg har vi nu 170 bostadsrättsföreningar som kunder. Den stora utmaningen för mig är att förvalta detta förtroende.

Håkan Dahlberg har lång erfarenhet av HSBs verksamhet efter att arbetat i flera olika roller, främst på den tekniska sidan, men även i en del utvecklingsprojekt. För de flesta kunder i framför allt Hälsingland är han välkänd sedan tidigare. Han kommer att gå parallellt med Patrik en tid för att hinna bekanta sig mer med kunderna i Gästrikland.

– Vi är unika i vår förvaltning, och upplevs som närvarande, trygga och flexibla inom vårt område, vilket innebär att vi har ett stort förtroende på den lokala marknaden. Det är spännande och något jag ska förvalta och utveckla ytterligare.

Håkan Dahlberg tillträder som affärsområdeschef den första juni.

HSB Södra Norrland