Hårt tryck på biljetterna till årets Barngala

22 september 2021

Fredagen den 10 september släpptes biljetterna till Barngalan. Drygt en vecka senare är tre fjärdedelar av platserna redan bokade.

Barngalan brukar vara en populär aktivitet under höstlovsveckan och tidigare galor har varit slutsålda. Sedan information om lättade restriktioner för evenemang i relation till covid-19 kom, har biljetterna till årets Barngala släppts. Drygt en vecka senare är 75% av platserna redan bokade.

- Vi har haft aningar om att biljettrycket skulle vara stort till årets gala, men att 75% av biljetterna bokats på såhär kort tid kunde vi nog aldrig gissa. Det är otroligt roligt, säger Malin Bengtsson, kommunikatör på HSB Skåne

På scen kommer besökarna att få se såväl Dotter som akrobatfamiljen the Flying Family och magikern Vilgot, allt under ledning av Bröderna Norberg. Dessutom gästas showen lokala talanger. Innan själva galashowen, som börjar klockan 15.30, håller ett aktivitetsområde öppet från klockan 13.00. I aktivitetsområdet bjuds barnen in till aktiviteter med allt från hinderbana till pysselstationer och andra spännande saker för barnen att hitta på. Här kommer även att finnas en karaokescen.

Syftet med Barngalan är att skapa en inkluderande och rolig dag för barn i åldern 6-12 år. Under galashowen kommer HSB Skåne att överlämna en check till Friends som stöd för deras fortsatta verksamhet. Barngalan i Lund är samtidigt ett exempel på samverkan inom näringslivet i angelägna frågor. Som arrangör bakom Barngalan står HSB Skåne, men totalt bidrar även Länsförsäkringar Skåne, Lunds kommun samt ytterligare ett 20-tal företag till Barngalan på olika sätt. I år är det femte gången som Barngalan arrangeras.

Galan äger rum lördagen 30 oktober kl. 13-16.45 i Sparbanken Skåne Arena i Lund. Såväl HSB-medlemmar som allmänheten är välkomna. Biljetterna släpptes fredagen 10 september och bokas via barngala.se

hsb skåne