Nu börjar HSB Östergötland bygga brf Cyklisten i Motala

30 september 2021

Torsdagen den 30 september kl.12.00 var det dags för det första spadtaget för bostadsrättsföreningen Cyklisten.

På spadtaget medverkade bland annat representanter från kommunen, entreprenören Åhlin & Ekeroth, bostadsköpare och SkandiaMäklarna. På plats finns även representanter från HSB.

I samband med ceremonin planterades en ek på föreningens mark som symbol för framgång och lycka för den nya bostadsrättsföreningen. Anders Stjärnberg Vd för HSB Östergötland, Caroline Unéus Samhällsbyggnadsnämndens ordförande i Motala samt Åhlin & Ekeroths Vd Göran Lundström hjälptes åt att plantera eken. Till sin hjälp hade de både grävmaskin och spadar. Före spadtaget bjöds gästerna på lunch med kaffe och kaka.

Tal hölls av Anders Stjärnberg, Caroline Unéus och HSBs byggchef Karl-Johan Styrenius.

Brf Cyklisten består av 42 par- och radhus. Bostäderna har modern och bra standard och säljs nyckelfärdiga. De är i två plan och har en boyta på 111 kvm. Till varje hus kommer det att finnas carport samt en extra bilplats, förberedelse finns för både motorvärmare och laddstolpe för elbilsladdning. Varje bostad får ett förråd och en egen trädgård. Husen byggs enligt standarden Miljöbyggnad vilket innebär låg energiförbrukning, bra inomhusmiljö samt sunda och hållbara materialval.

Brf Cyklisten ligger i det populära och familjevänliga Bråstorp. Området ligger naturnära samtidigt som förskolor, skolor, affärer och kommunikationer finns inom räckhåll. Från brf Cyklisten har du en kort cykeltur på cirka 5 minuter ner till populära Varamonbaden, en av Sveriges finaste sandstränder.

- Brf Cyklisten passar många olika målgrupper, till exempel den unga familjen som vill ha ett bekvämt och villaliknande boende eller det lite äldre paret som säljer sin villa för att få mer tid över till annat men fortfarande vill ha villakänslan kvar. Intresset för bostäderna är stort men än finns det hus kvar för den som vill köpa, säger Anders Stjärnberg, VD HSB Östergötland.

Vill du veta mer kontakta:

Inger Kannerstål, Marknadschef
HSB Östergötland telefon 010-442 40 18 , mobil 0701-61 43 21